Ga naar inhoud

Touran foutcode P0597


dieselaar

Aanbevolen berichten

Ik ben bij een vriend geweest om zijn touran 2.0 FSI van 2005 uit te lezen want de auto start in de ochtend niet bij koud weer en als hij een uurtje in de zon heeft gestaan start hij wel. nu komt er code P0597 naar voren. hij heeft een paar weken geleden een koprevisie gehad nadat het vervangen van de distributie ketting en spanner fout was gegaan wat resulteerde in een heleboel kromme kleppen en een kromme nokkenas. Ik verdacht eigenlijk de temperatuursensor of de lmm. De inlaatlucht temperatuur is 46 graden bij een motortemperatuur van 100 graden afgelezen met een chinees OBD apparaat en de LMM geeft N/A aan.dit alles op bedrijfstemperatuur en stationair draaiend. wie heeft er enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betwijfel ik wat jou thermostaat. zorge er eigelijk voor dat je motor op temperatuur komt. Lijk mijn eerder een nokkenas/krukas sensor hebben ze de kabels niet beschadigt met demont/monteren van de kop.

Komt de auto met dit weer wel goed op temperatuur? En je zo kunnen kijken naar de themp, sensor als je die uitleest van een gelijkwaardige auto. wat daar de waardens van zijn

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden