Ga naar inhoud
  • 0

Mobiel internet in buitenland en Premium telefoon


robertapple1

Vraag

Wie weet raad met mijn premium telefoon en internet in het buitenland. Ik heb een premium-telefoon in mijn Passat, er zit een sim-kaart in van KPN (pre-paid), wordt alleen gebruikt voor data verbinding (dat vinkje staat ook aan). Werkt prima in NL, keurig internet-verbinding via Car-Net, verkeersinfo etc.

Vinkje bij data-roaming staat ook aan; kom ik in buitenland (Belgie, Duitsland)-> geen mobiel internet. Handmatig providers geselecteerd-> geen internet. KPN-gebeld->alle seinen staan op groen om in EU-land te kunnen data-roamen.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat doe ik verkeerd?

 

Ik kan natuurlijk van mijn mobiel een hotspot maken, maar dat vind ik omslachtig

aangepast door robertapple1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen ervaring mee want bij mij werkt het prima. Probeer hem volgende keer eens in je gsm te stoppen en dan nog eens dataroaming aanzetten. Meen ergens gelezen te hebben (lange tijd terug) dat dit nog wel eens verschil kan maken.

 

Ja, heb ik ook aan gedacht; dan kun je in ieder geval testen of het aan de SIM ligt. Is alleen niet erg praktisch; moet ik eerst naar het buitenland gaan, van de SIM-kaart een nano-SIM maken (want iPhone), testen en dan een nieuwe SIM-kaart vragen. Overigens werkte de SIM-kaart in het verleden wel; alleen moest ik dan via de KPN-app aangeven dat ik in het buitenland mobiel internet wilde gebruiken. Met de nieuwe EU-wetgeving is dat niet meer nodig!

Ik heb uitgebreid met KPN gebeld, volgens hen staan alle seinen op groen om te kunnen dataroamen, mits het roamen aan staat in het toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden