Ga naar inhoud
  • 0

kofferklep slot werkt half


DGloudemans

Vraag

Avond alle,

 

Mijn Passat 3b sedan heeft probleem met het op slot zetten van kofferklep.

Als ik hem rechtsom draai gaat alles via CV op slot (alle portieren) ik hoor ook in me kofferklep de klik. Maar ik kan de klep gewoon open doen (waardoor alarm afgaat). Ook links draaien werkt gewoon en gaat alles via CV open.

 

Heb vandaag eens bekleding eraf gehaald en gekeken of een stang los zat of iets onderbroken was maar was niks te zien. Lijkt net of de hak niet vast gaat in de sluiter van mijn klep. Als me klep open is en ik met schroeven draaien probeer werkt de sluit hak perfect. Er zit ook niks in de ruimte van de sluit hak waar door het geblokt zou kunnen worden.

 

Wil graag oplossen, ook al heb ik alarm je kofferbak staat wel alle tijden open. Nu hou ik hem goed leeg en niks waarde vol er in.

 

Iemand die al eens gehad en weet de oplossing? Mocht ik op sloop de gehele schakel stangen en electro motoren vinden, blijft dan het cilinderslot het zelfde of moet ik die ook gaan om programmeren voor mijn eigen sleutel?

 

Alvast dank

 

ps ik heb geen klap sleutel dus ook geen afstandbediening waarmee ik zou kunnen testen of dan wel alles op slot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor je info en de link.

 

Dat Passat 3B daar last van heeft merkte ik al, afgelopen week wilde bestuurders portier slot niet rechtsom draaien, eruit gehaald bleek er 2 kleine 2mm metaal splinters tussen te zitten. Slot vet erop en die werkt gelukkig weer. Ook had ik dat links achter een CV storing gaf (anti-hijack werkte niet LA). Nu met een verse nieuwe 80Ah accu werkt die LA weer helemaal (dus betekent ook dat me comfort module onder mijn stoel nog goed is).

 

Heb net gebeld met deurslotreparatie, en die heeft paar tips gegeven oa. de stelmotor na te kijken of die het doen en die vervangen, ook zei hij iets over mogelijke kabel breuk bij Comfort module.

 

Dit is de storing die vag-com geeft bij de CV:

Address 46: Central Conv.        Labels: 1J0-959-799.lbl
   Part No: 1J0 959 799 J
   Component: 0E Zentral-SG Komf.0001  
   Coding: 04097
   Shop #: WSC 00028  
   VCID: 458B49545F5F2736E75-49D8
 
   Subsystem 1 - Part No: 1J1959801B
   Component: 0E Tõrsteuerger. FS0022  
 
   Subsystem 2 - Part No: 1J1959802C
   Component: 0E Tõrsteuerger. BF0022  
 
   Subsystem 3 - Part No: 1J4959811B
   Component: 0E Tõrsteuerger. HL0022  
 
   Subsystem 4 - Part No: 1J4959812B
   Component: 0E Tõrsteuerger. HR0022  
 
2 Faults Found:
00953 - Interior Light Time limit 
            25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00930 - Locking Module for Central Locking; Rear Left (F222) 
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
 
Die Rear left is opgelost met nieuwe accu, weet niet of 1 van de errors iets met Comfort Module te maken heeft...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk een microswitch probleem in je deurslot.

Brandt je binnenverlichting als je de deur van het slot haalt?

En dat van de accu?? Lijkt me niet . Denk eerder dat je een kabelbreuk hebt in je LA deur . Check je kabel die in de rubber sok loopt tussen b stijl en deur.

 

Kom je er niet uit , Frank is niet duur en weet waar ie over praat. Ik heb destijds ook twee sloten laten maken bij hem.

 

Nog een link voor de foutcodes.

www.gerritspeek.nl/vag-com_foutco...

aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja qua prijs is het goedkoop zeer goedkoop zelfs. Heb de site ook opgeslagen.

 

Qua CV van de portieren werkt alles goed sinds ik die nieuwe accu erin heb:

- Binnen verlichting gaat aan bij van het slot halen

- Anti-hijack werkt ook bij 20km/u gaan alle 4 portieren op slot

- ook de bediening van af bestuurders portier naar de portieren en ruiten werkt 100%

 

Tot voor kort had ik een klein 55Ah accu in passat zitten, en merkte ik oa dat binnen verlichting (ik heb leds erin zitten) flikkerde dat doen ze nu ook niet meer.

 

Gekke is dat ik net kofferklep bekleding eraf had en niet de stelmotors hoorde bij sluiten van kofferklep, wel dat al me portieren netjes op slot en open gaan.

aangepast door DGloudemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope, ik heb geen remote control key, maar gwn standaard sleutel (er zat ooit wel klapsleutel bij maar vorige eigenaar kwijt geraakt).

 

Als mijn portieren allemaal op slot zitten en ik doe sleutel in kofferklep en draai naar links hoor ik al mijn deuren van slot gaan. Draai ik naar rechts gaan alle portieren netjes op slot, kofferklep niet die kan ik dan gwn open doen met de handgrepen (waardoor ook meteen mijn alarm af gaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden