Ga naar inhoud

Passat B8 ervaringen


Deltafly

Aanbevolen berichten

Ik ben begin dit jaar naar het autosalon geweest en ook een keertje bij de dealer om de B8 Variant te gaan bewonderen in de R-Line versie. Voor een wagen in die prijsklasse is mij dat redelijk tegen gevallen.

Mijn huidige 3C Variant R-Line bevalt mij nog prima maar met 2 ton op de teller moet ik langzamerhand naar iets anders gaan uitkijken omdat ik de wagen in hoofdzaak beroepsmatig gebruik.

 

VW (of misschien beter de importeur) houdt er namelijk rare combinatie op na in Nederland en België.

 

Volgende zaken zijn mij opgevallen :

 

- In het R-Line interieur zitten volledig lederen zetels, de alcantara zitjes die ik nu heb zijn blijkbaar niet meer aan de orde.

- De zetels zijn niet te combineren met een 12- of 14- wegs elektrisch verstelbare versie. De optionele Ergo Comfort zetel zit wel fantastisch.

- De achteruitkijkspiegel is een aartslelijk model, stamt net uit de jaren 60 en heeft geen omlijsting

- Het dashboard oogt zoals goedkoop plastic. Dat van mijn huidige Passie ziet er stukken beter uit

- De piano black inlegplaatjes benadrukken eens te meer een goedkoop uitzicht, je ziet er gewoon alles op, van vingerafdrukken tot stof

- De dakhemel bekleding is alleen verkrijgbaar in het zwart. Wanneer je een donkere kleur kiest zit je net in een lijkkist maar ieder zijn smaak uiteraard :smile:

- Een elektrische achterklep valt niet te combineren met een R-Line versie

- De 190pk TDI is intussen niet meer beschikbaar in handgeschakelde versie. Niet erg want ik verkies de DSG waar ik super tevreden over ben maar het stemt tot nadenken. Met mijn 3BG heb ik een massa problemen gehad met de koppeling.

- Het panoramisch schuifdak ziet er netjes uit, iemand al problemen mee gehad ?

- In de benzine motoren is alleen de 1.4TFSI verkrijgbaar, waar zijn de 1.8 en 2.0 motoren gebleven ? In Duitsland heb je keuze te over

- Zou de 240pk Biturbo TDI ook dezelfde ziekte hebben zoals het 180pk Biturbo blok uit de Transporter ? Die motor samen met de TFSI van 2009 tot en met 2012 zuipen letterlijk liters olie. Persoonlijk vind ik die motor weinig voordeel hebben want de wagen weegt een stuk meer dan de andere 2.0 TDI motoren

 

Graag jullie ervaringen met het nieuwe model of bedenkingen op bovenstaande

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net waar je naar op zoek bent denk ik.

 

Voor Nederland zou ik dan de Highline nemen met alleen het Rline exterieur.

 

Laat je het Rline interieur vallen dan:

- krijg je Alcantara met de Ergo Comfort stoelen

- krijg je gewoon lichte hemelbekleding

- kan je qua dashboard nog kiezen welke inleg je wilt.

 

Over de motoren kan ik niet oordelen. Rij zelf de 1.6 diesel.

 

De pianoblack delen is mij in 3 maanden nog niet negatief opgevallen inzake vingerafdrukken en dergelijke. Stof zie je wel maar ik blaas hem zo om de week uit met een persluchtpistool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden