Ga naar inhoud
  • 0

Centrale vergrendeling werkt niet


Marco1234

Vraag

Hallo,

 

Sinds twee dagen in het trotse bezit van een Passat variant uit 1999,benzine. Zojuist heb ik me voorgesteld op dit forum.

 

Ik heb meteen al een probleem, de cv werkt niet, op alle deuren. Ik zal het even goed uitleggen.

 

De auto heeft geen afstandsbediening waarmee de cv bestuurd wordt. Heb dus enkel een sleutel voor het openen/sluiten en starten. Bij openen gaat alleen de bestuurderszijde open. Eenmaal op contact hoor ik wel een gezoem,alsof de deurpinnetjes open willen....dit gebeurd niet. De kofferklep wil niet op slot.

 

De rode led aan bestuurderszijde knippert ook niet. De elektrische ramen op alle 4 deuren werken wel.

Binnenverlichting brandt ook en gaat vanzelf uit. Is de comfortmodule stuk? Of is het iets anders....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Marco,

 

Dit probleem kan op 3 plaatsen veroorzaakt worden.

1: verdronken comfort module ( controleer de vloer onder de vloerbedekking voor de bestuurdersstoel (daar ligt nl. de comfort module) Als het daar nat is kan de comfort module de veroorzaker zijn.

2: kabelbomen van de deurstijl naar de deur. Deze kunnen breken door ouderdom / uitdroging

3: (deze kans is het grootst) defecte deursloten. Soldering van de stekker contacten in het slot zijn stuk. Je zou de auto moeten uitlezen om te zien welk slot het probleem veroorzaakt.

    daarna slot uitbouwen en de slodering herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien wat laat maar ik heb hetzelfde gehad wel met ab en ook met sleutel 1 deur op slot rest open of  rest op 1 slot open.

Uitgelezen met vagcom fout in cv links.

Slot losgehaald nagekeken zag er ok uit schoongemaakt teruggezet precies t zelfde probleem.

kabelboom door stijl eruitgehaalt kabels waren vergaan 2 stuks scheurtjes erin nieuwe kabel erin alles deed t op 1 deur na passagierskant ,

slot eruit en na inspectie blijkt dat het slot zelf het deel wat de deur op slot doet t haakje zeg maar een kunstof coating heeft ,

deze was in t slot gaan zitten en liep niet meer , vergaan dus.

Alleen t slot verwisseld niet de elektronica en alles deed t weer.

Of je sloten haperen dus stroef gaan kun je testen als je t slot eruit hebt met een schroevendraaier de pal naar binnen drukken en dan met t hendeltje weer open doen,

voor goede info over t slot kijk maar even hier .

t kijkt niet makkelijk weg maar legt alles uit  :wink:

van slot tot elektronica.

aangepast door Rayb33
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden