Ga naar inhoud
  • 0

vervelende " klunk"


Hendrik38

Vraag

Hello people,

 

Inmiddels rij ik mijn 4 motion 2.0 tdi 170 pk (70.000 km, uit 2011)  alweer 3 maanden. Een hele plezierige degelijke auto...met 1 vervelend bijgeluid.

Dit geluid treed op als ik in het lage toerental gebied (maakt niet uit welke versnelling) plots stevig gas geef en snel mijn gaspedaal naar beneden druk of als ik wat speel met het pedaal. Het geeft een soort klunk alsof er teveel speling op de aandrijfas zit oid. Dit geluid treed bij normaal rijden en gas geven niet op.

 

Ik heb in het begin al eens de aandrijflijn laten controleren omdat ik ook wel eens een klein bumpje in de auto merk bij bijna stilstaan (uitrollen). Toen vertelden ze dat er wel iets speling op de as naar de achterwielen zat, maar niet teveel. Dat kleine bumpje hoorde bij de dsg en is nog een laatste terugschakeling.

 

Is dit een bijgeluid wat je vaker hoort bij een 4 motion? Ik kan me niet voorstellen dat het bijvoorbeeld een motorsteun of homokineet is ivm de km stand.

 

iemand een idee?

 

P.s. ga er zeker nog mee terug naar de garage, maar heb nog 3/4 jaar garantie, dus kijk even hoe dit ontwikkeld.

P.s.2 mijn werkauto (ford focus) heeft ook dezelfde klonk bij plots op laten komen van de koppeling in laag toerental gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb dit (ongeveer) probleem ook gehad ,bij gas geven of lossen dat "speling" geluid.Ik heb wel een handbak en geen 4 m.

3 x bij de dealer geweest om het probleem te vinden,ze hebben de stabilisatorstang vervangen,dan een motorsteun om uiteindelijk bij de 3 keer de versnellingsbaksteun te vervangen,dat was de boosdoener.Gelukkig was alles onder garantie,had 2 j extra wecare.

Mss dat dit je helpt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stel je zou geen garantie gehad hebben..zou je dan ook die stabilisatorstang en die motorrubber moeten betalen?..no cure no pay? Of werkt dat niet zo in de garagewereld.

 

P.s. nog meer mensen ervaringen met de klunk?

aangepast door Hendrik38
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden