Ga naar inhoud
  • 0

RNS510; GPS ontvanger in haaienvin of onder dashboard?


BlackPassat

Vraag

Gisteren kwam ik erachter dat de RNS niet meer de juiste locatie oppakt. Op het scherm reed ik constant door de weilanden en ook in het display in het dashboard stond "off road" aangegeven.

Na enkele keren een reset uitgevoerd te hebben was wel duidelijk dat dit de oplossing niet was.

Vervolgens heb ik via het "kompasmenu" uitgelezen hoeveel satellieten ontvangen werden. Dit waren er 0.

Ik begin nu te vermoeden dat mijn GPS ontvanger kapot is. Voor dat ik de halve auto uit elkaar ga halen op zoek naar de GPS ontvanger mijn vraag:

Zit de GPS ontvanger achter de RNS in het dashboard weggebouwd of bevindt deze zich in de haaienvin op mijn dak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heren ik zie net op marktplaats een adres  poedercoatenlombok heet het en die verkoopt vw gps antennes voor 10 euro zie ik net origineel voor vw en zoals zij zelf zeggen geen chinese troep maar het komt uit polen gemaakt voor vw zou dit wat zijn ? Dank voor de snelle reactie. Overigens kan ik niet zo snel de link vinden

Komt uit Polen, en waar halen die polen het weer vandaan China :mrgreen:  :mrgreen:

Met alle respect, we hebben of kopen een verschrikkelijk duur audiosysteem en hebben een haaienvin op het dak die nieuw ook rond de 200 euro kost..

Wat gaan we nu in de Passat proppen een GPS dongle van 10 euro. :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: Uiteraard kan ik niet in iemands portomonnee kijken maar advies geef ik graag  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fappie je hebt helemaal gelijk ik heb net bij conrad de hirschmann gps antenne besteld voor 24,95 met nog een usb stickie om de verzendkosten te ontwijken , had ik toch nodig ff afwachten wanneer het bezorgd wordt bedankt voor de info allemaal . Ik denk dat het mij wel gaat lukken welterusten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de GPS antenne geplaatst   [ een Hirschman ]  eerst de 315 uitgebouwd en dat viel allemaal erg mee echter kon ik onder het dashboard van de b7 passat in mijn ogen geen geschikte locatie vinden ook niet nadat ik alle ventilatie roosters had verwijderd uiteindelijk de draad van de antenne naar rechts geleid om aan de zijkant via een railtje wat in het dashboard zit de kabel in het midden achter de regensensor  geplaatst . De kabel ligt strak in dat geultje zodat als je in de auto zit het kabeltje niet ziet van buiten als je goed kijkt zie je het natuurlijk maar ik vind het niet storend en wat ik nog het leukst vind van alles is dat het werkt en volgens mij werkt het beter dan voorheen het lijkt mij allemaal wat sneller te gaan met het oppakken van de sattelieten ik wil iedereen bedanken voor de goede raad en allemaal een heel mooi en prachtig weekend gr Dirk  [ nog ff een fotootje bijgevoegd ]

post-24433-0-01269200-1489139194_thumb.jpg

aangepast door hadeehadirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had bij mijn B6 eerst de gps muis in het dashboard geplaatst. Altijd gedoe met gpsbereik. Later oem antenne op dak geplaatst en nooit problemen meer met ontvangst.

Waarom vragen mensen zich altijd af waarom er een magneetvoetje onder de GPS dongle zit.

 

HEt heeft een reden: de magneet maakt contact met het chassis van de auto, dit versterkt het signaal, daarom adviseer ik altijd een iets duurdere GPS dongle omdat die kwalitatief een beter signaal geven en nemen.

 

Ik persoonlijk plaats ze altijd op een ruw stuk ijzer ( tellersteun), 

 

 

Gisteren de GPS antenne geplaatst   [ een Hirschman ]  eerst de 315 uitgebouwd en dat viel allemaal erg mee echter kon ik onder het dashboard van de b7 passat in mijn ogen geen geschikte locatie vinden ook niet nadat ik alle ventilatie roosters had verwijderd uiteindelijk de draad van de antenne naar rechts geleid om aan de zijkant via een railtje wat in het dashboard zit de kabel in het midden achter de regensensor  geplaatst . De kabel ligt strak in dat geultje zodat als je in de auto zit het kabeltje niet ziet van buiten als je goed kijkt zie je het natuurlijk maar ik vind het niet storend en wat ik nog het leukst vind van alles is dat het werkt en volgens mij werkt het beter dan voorheen het lijkt mij allemaal wat sneller te gaan met het oppakken van de sattelieten ik wil iedereen bedanken voor de goede raad en allemaal een heel mooi en prachtig weekend gr Dirk  [ nog ff een fotootje bijgevoegd ]

Dus als je een keer in de gelegenheid bent en je vind het niet jammer deze kant op te komen... of een keer op een leuke meeting, dan gaan we jou dongle eens op een andere plek monteren. Want met alle respect, dit verdien niet de schoonheidsprijs  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden