Ga naar inhoud
  • 0

Green of K&N luchtfilter


mike21

Vraag

Ik weet dat er al veel topic's over zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben van plan om iets aan mijn luchtfilter te doen. Ik las ergens op het forum om de originele box te bewerken zodat de luchtdoorstroming beter wordt. Dit dan in combinatie met een inlegfilter.

 

Heeft iemand foto's hoe deze box te bewerken?

En welk merk is beter? Green of K&N?

Verandert het geluid van de motor ook?

Of is dit alleen met een openluchtfilter?

 

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik kom er niet meer wijs uit wat het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had mijn luchtfilter bak ook bewerkt voor de betere luchtstroom, Maar heb nu weer een kelk geplaatst met extra aanvoer voor de koude lucht.

 

Ik persoonlijk zou voor Green gaan, K&N heeft een goede naam en daarom koopt iedereen die ook, Maar zijn ze het beste?? Ik zou het niet weten.

 

Je hoort het geluid ietsie pietsie beter met een kelk. Het mooie vind ik van een kelk dat je dan het aanzuigen van de lucht goed hoort.

 

Plaats je een linleg filter blijft het geluid hetzelfde.

 

 

Luchtfilter box kun je bij mij komen bezichtigen, Tevens ook het geluid van een openfilter is bij mij tebeluisteren.

 

Het beste is denk ik gewoon orgineel houden :D , Maarja wat is daar leuk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel een foto van een bewerkte box maar mijn host is down en dat ga ik morgen fixen.

 

Het beste is een inlegfilter voor de 1.8T, eventueel icm wat aanpassingen aan de box. Het standaard luchtfilterhuis is gewoon een goede CAI. Wil je meer geluid (afblazen) dan is een open luchtfilter (cone) ook wel te doen, je doet alleen concessies tav het vermogen, er wordt nl meer warme lucht aangezogen en dat is niet goed voor je maximale vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En dat laatste is heel belangrijk ! Ik heb ook nog een civic VTEC en destijds heb ik voor dat gekke snelle ding een Cold Air Intake gekocht van INJEN. Dit systeem wordt aan de inlaat vastgemaakt en loopt met een mooie chrome buis (zo ver mogelijk van de hete motor vandaan!) naar de rechter voorzijde van de bumper en onder de bumper zit uiteindelijk het luchtfilter ook van INJEN. Met als resultaat dat de motor ALTIJD koude (dus gecomprimeerde) lucht aangezogen krijgt wat juist weer ten goede komt aan het vermogen !

 

Zo'n kelkje in je motorkap plaatsen is leuk voor het geluid bij gasgeven en wellicht voor de looks, maar je moet het zeker niet doen voor de prestaties ! Dan kan je beter een inlegfilter plaatsen van K&N oid. Deze wordt ook enigszins afgesloten voor warme/hete lucht dus dan heb je ook weer meer koude lucht omdat een dergelijk filter MEER gefilterde lucht doorlaat dan een originele filter !

 

P.s. en de laatste is ook de goedkoopste oplossing :idea::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok dank jullie wel. Qua sound lijkt me die openlucht filter toch leuker. Ik denk dat ik voor Green ga. In principe zou ik met buizen de filter onder bij de bumper kunnen plaatsen zodat genoeg koude lucht binnen komt?

 

@ zwaan, jij gaat toch 1 sept ook naar die rollerbank meeting? Kan ik daar ff je openluchtfilter checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een K&N 57i kit (open filter) erop en na de turbo-upgrade begon ik me behoorlijk te ergeren aan het geluid en is de kit er weer af gegaan.

 

Nog even een ander puntje van aandacht bij de open filters is dat de ICM (3B 1.8T) nu niet meer optimaal gekoeld wordt tenzij de ICM in een luchttoevoerbuis wordt opgenomen. D'r zit niet voor niks een koellichaam aan.

 

Ik heb afgelopen weekend de ICM d'r uitgehaald en voorzien van een nieuwe laag thermische pasta (Arctic Silver 5), uit voorzorg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, dat is het afsluitrubber van de LMM-aansluiting, de ICM zit iets hoger en verder naar links. Net waar jou pijl begint totaan de punt van het vraagteken.

 

Je kunt ook het kapje bovenop de airbox lostrekken dan zie je de ICM zo, kan niet missen, zwart kastje met een 4- en 5-polige aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden