Ga naar inhoud
  • 0

Achterklep opent niet met handgreep, 3BG, en motorkap steuntje


PizzaPuntje

Vraag

Heren,

 

Heb dus net een 'nieuwe' auto en ben me aan het verdiepen in het oplossen van wat kleine probleempjes.

 

Achterklep:

Een ervan is dat de achterklep niet open gaat door de knop in te drukken boven de nummerplaat.

 

Hij gaat wel 'van het slot' m.b.v. het knopje in de bestuurdersdeur, maar niet ver genoeg om hem dan buiten 'open

 te maken. Met de sleutel op de onhandige plek lukt het wel meteen, maar da's best lastig met spullen in je hand.

 

Als ik op het knopje druk boven de nummerplaat verwacht ik een motortje te horen die ontgrendelt, maar daar is het helemaal stil..... lijkt het er dan op dat ik alleen dat handgreepje moet vervangen (dacht het onderdeel gevonden te hebben voor € 40...?) en is dat te doen voor een leek>

 

Motorkap:

Als de motorkap sluit, wordt het 'trekdingetje' dat normaal onder motorkap schuift, niet naar binnengetrokken. Hij blijft dus iets naar voren steken. Als ik het slot beweeg als de kap open is, zit ik dat dit slot helemaal naar 'links' moet bewegen, wil dat 'trekdingetje' naar binnen gaan, maar dat is niet helemaal stabiel. Een kleine beweging zorgt ervoor dat ie weer naar voren schiet. Ook daar de vraag: is dat simpel te vervangen en weet iemand wat een motorkapslot kost?

 

De juiste onderdeelnummers zijn natuurlijk altijd welkom!

 

 

Bedankt !

 

Gr PP

aangepast door pietervandervelden
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ff bij Autohaas langs geweest, is bij me om de hoek. Goed geholpen trws, hoor, door magazijnman, maar wat een 'lege' sfeer hangt er in die showroom. Zo jammer. Zelf ook als VW verkoper gewerkt ooit, maar bij ons was t nooit zo 'klinisch'.stil.

 

Maar goed, dat was off-topic. Ontgrendelknop kost 49 en n beetje. Op Ebay 39, maar ex verzendkosten uit Duitsland, dus daar win ik niks. In het weekend maar eens aan de sleutel. Is er een DIY voor kofferbakkleding verwijdere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden