Ga naar inhoud

Big Brake Passat 3B


RohanV6

Aanbevolen berichten

Hoi leden,

 

Omdat de andere topics al van een jaar of meer geleden zijn start ik weer ff een nieuwe.

Zoals sommige van jullie al hebben gezien wil ik ook een big brake kit in mijn Passie hebben.

Nou kom ik via het internet allemaal setjes van 2 tegen van het merk VMaxx.

Heeft er iemand ervaring met dit merk?

Zit er ook verschil tussen de voorste en achterste remmen? 

kan ik de aluminium remklauwen die erbij zitten ook in m'n eigen kleur naar keuze spuiten en beplakken met andere stikkers zoals die van Porsche? staat wel sportiever vind ik persoonlijk.

Ook zijn er veel mensen die het over 312mm schijven hebben, maar ook over 330mm schijven.

Wat is nou precies het verschil tussen deze schijven?

Denk dat het wel mooi zal staan bij de nieuwe BBS velgen!

Hoor het wel van jullie, wat jullie bevindingen zijn etc..

 

Gr. Rohan

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen ervaring met schroefsets van VMaxx, maar dat was gewoon rommel. Schijnen tegenwoordig wel wat beter te zijn. (maar da's alleen van verhalen op internet, zelf geen ervaring mee).

 

Remklauwen kan je zelf in iedere kleur spuiten die je zelf wil, en als je een sticker erop wil: Ebay is your friend..

 

Remupgrade naar 312mm is het makkelijkst, kun je je eigen remklauwen behouden. Het enige wat je dan nodig hebt zijn de schijven, en de klauwhouders van een audi TT of een oud type S3. Als je de zoekfunctie gebruikt zal je daar meer over vinden..

 

Persoonlijk zou ik bij een ombouw naar 312mm geen porsche, brembo, etc. sticker gaan plakken. Zijn de klauwen beetje te klein voor, geen gezicht naar mijn idee :sad:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, maar moeten er verder bij de ombouw naar 312mm nog aanpassingen worden gedaan aan het onderstel?

Want dan kan ik gewoon de schijven van 312mm nieuw kopen en de klauwhouders van een S3 of TT op de sloop halen, of als het nieuw betaalbaar is dan haal ik ze gewoon nieuw.

Maar zit er verschil in de voorste en achterste remmen? Want ik zie overal setjes van 2 schijven voor de voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dus gewoon de 312mm schijven kopen en de remklauwhouders van een V6 TDI. Dan erop (laten) monteren, en dan heb ik wat ik wil toch? (als ik het goed begrijp.)

Maar dan wil ik het in kleur hebben (Blauw of rood), hoe doe ik dat? Ik zie verschillende kits met een kwastje, maar ik heb ook gehoord dat je het met een spuitbus kan doen.

Hebben jullie hier misschien meer info over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden