Ga naar inhoud
  • 0

Xenon foutcode.


Kemi

Vraag

Goedenavond mede Passat rijders,

 

Heb al een tijdje dat de lampen te ver naar beneden schijnen en dus ook automatisch te weinig licht voor de auto heb.

Heb het vandaag laten uitlezen met VAGCOM daar kwam deze foutcode uit (01539 35-00 headlights not adjusted) het betreft een set W8 Hella koplampen van een Passat 3bg bj 2001 met de lens aan de buitenkant. Hoop dat jullie me kunnen helpen, B.V.D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is de passat verlaagt?

 

Gevonden op vag-com site:

 

Geen of onjuiste Basis Instelling / Aanpassing ↔ (No or Incorrect Basic Setting / Adaptation)

 

 

Mogelijke verschijnselen:

◦Verstelling van de koplampen werkt niet

◦MIL brandt

 

 

Mogelijke oorzaken:

◦Koplamp Adjustment is niet uitgevoerd

◦Er is een aftermarket onderstel (met verlaging) aangebracht

◦Uitlezing niveau-sensoren is buiten bereik

◦Niveau-sensoren defect

 

 

Mogelijke oplossingen:

◦Voer een Koplamp Adjustment uit

◦Kijk bij de auto-specifieke Diagnostic Procedures voor details

◦Check de Niveau-sensoren

 

 

Extra info:

◦Als de Koplamp Adjustment (Basic Setting) niet lukt, check dan de Level Sensors (Meetwaardeblokken, of de Level Sensor Readings binnen specificaties zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie hier voor wat meer uitleg

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_proce ... tml#xenon2

 

Ik kan het zo gauw niet vinden, maar we hebben bij mijn vorige Passat hetzelfde probleem opgelost. Ik heb toen bij Maurice in Numansdorp de beugels waarop de sensoren zitten gemonteerd bijgesteld, zodat de sensorwaardes weer binnen de range kwamen. Hierna was een goede test / afstelling weer mogelijk. Heb het weleens gelezen ergens.

 

Jee13 weet er ook wel eea vanaf. Heeft toen een test gedaan en alles was weer in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden