Ga naar inhoud
  • 0

Rood storingslampje stuurinrichting


ivolechner

Vraag

Hallo allemaal,

 

Het is voor mij de eerste keer op dit forum.

Deze week begon bij het wegrijden een rood storingslampje van de stuurinrichting te branden, verder reed de auto prima en merkte ik eigenlijk niets. Toch maar gestopt en de ANWB gebeld en deze heeft mij naar een garage gebracht (want na het stoppen van de motor wilde hij niet meer starten). De eigenaar van deze garage heeft me geprobeerd te helpen maar dat is niet gelukt. Hij heeft de auto wel één keer aan de praat gekregen met mijn tweede sleutel en hij bevestigde dat er niets aan de hand was met de motor of stuurbekrachtiging. Hij heeft wel de motor uitgelezen en deze gaf de foutcodes 17798 (iets met de stuurbekrachtiging) en 18048 (iets met het regelbeleid). Hij heeft me nu verwezen naar de VW-dealer en die wist telefonisch te melden dat in ieder geval de hele stuurkolom moet worden vervangen (zonder ook maar te kijken of er iets kapot is). Dit wordt een dure grap vrees ik, maar ik heb het gevoel dat er niets echt stuk is.

Heeft iemand een advies voor me wat te doen? Ik ben ook bereid mijn auto naar een garage in de buurt te (laten) brengen maar moet wel het gevoel hebben dat niet alles direct wordt vervangen terwijl er niks stuk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden