Ga naar inhoud
  • 0

stuurhoeksensor+abs lampje na vervangen stuurhuis


ramonneke18

Vraag

Na het vervangen van het stuurhuis (ivm lekkage) blijft het lampje van de stuurhoeksensor en de ABS branden.

De auto is voor resetten bij de dealer geweest maar deze zeggen dat de sensor verkeerd terug is geplaatst. De monteur die het stuurhuis vervangen heeft zegt echter de sensor niet te hebben aangeraakt en dat de lampjes puur en alleen gereset dienen te worden. Hij kan dat zelf niet omdat zijn VAG-programma niet uitgebreid genoeg is.

 

Er van uit gaande dat de sensor inderdaad goed staat, auto trekt niet/nauwelijks, stuur staat recht, stand van de banden is normaal, kan deze dan gereset worden? Zo ja, zijn er dan mensen die dit kunnen zonder bij komen van de VW-dealer (waar ik inmiddels zwaar teleurgesteld in ben)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Auto is wederom bij een andere VW dealer geweest. Volgens deze is de stuurhoeksensor defect. Maar omdat het stuurhuis vervangen is, schijnt het zo te zijn dat de sensor enkel en alleen opnieuw ingeleerd dient te worden en geeft deze alsnog de melding defect. De VW heeft alleen geprobeerd een analyse te maken om de elektronische problemen vast te stellen (zie ander topic over CV).

 

De vraag...Weet een van jullie of er in de regio West-Brabant iemand is die evt. een poging kan wagen om de sensor opnieuw in te leren? De officiele VW dealers hebben uiteraard liever dat ik de hoop opgeef en de auto inruil bij hun. Zie ik eigenlijk niet zitten, ben ondanks de problemen tevreden over de auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden