Ga naar inhoud
  • 0

xenon afstellen na verlagen 3bg probleem vagcom


Fect

Vraag

Hallo allemaal

 

Afgelopen weekend heb ik mijn passat 3bg verlaagd.

alleen nu staat mijn xenon veels te dicht bij de auto (schijnt niet ver genoeg)

 

Ik heb het gevoel dat de automatische hoogteverstelling wel helemaal boven in staat.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen zodat mijn verlichting weer op de normale manier staat.

 

Heb op internet al wel gelezen dat ik met vag com de instellingen op 0 kan zetten, maar ook dat er soms wat aan de sensoren gebogen moet worden .

 

iemand ervaring met dit probleem?

 

ik ben in bezit van vagcom 11.11

 

mvg pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet altijd na verlagen of verhogen de koplampen afstellen met sensor of zonder sensor.

 

Afstelling Xenon koplampen.

Voor oudere systemen welke het KW-1281 protocol gebruiken. Voor nieuwere auto's welke KWP-2000 of CAN hebben,

kijk hier onder. :arrow:

 

Deze procedure gaat over hoe je de 'Xenon Headlamp Adjustment' moet uitvoeren op vele VW/Audi auto's welke zijn uitgerust met Xenons (HID's). Deze procedure brengt de gemotoriseerde koplamp adjusters naar hun middenpositie zodat de lichtstraal kan worden aangepast. Dit richt dus NIET automatisch de koplampen. Je moet nog steeds handmatig de koplampen richten met behulp van de juiste bouten terwijl de lampen gericht zijn op een geschikt richtdoel.

Als deze procedure slechts gedeeltelijk wordt uitgevoerd, kan er een foutcode (dtc) opgeslagen worden in het geheugen van de Xenon Range: 'Headlights not adjusted'.

Om deze fout te wissen moet de gehele procedure worden doorlopen.

 

Er zijn bepaalde testvoorwaarden die je moet weten voor je aan de procedure kunt beginnen:

- De auto moet horizontaal staan en veren en schokbrekers in normale positie (settled on its suspension).

- Handrem moet UITgeschakeld zijn.

- Contact moet AAN staan.

- Koplampen moet UIT staan.

 

N.B.: Er zijn berichten van lager gelegde auto's welke een foutmelding geven in óf Basic Settings group 001 óf group 002. Als de hoogte sensor(en) van de auto aan zijn maximum zit, is het misschien nodig om het huis van de sensor een beetje te buigen om normale xenon-aanpassing mogelijk te maken.

 

ga naar [select]

dan naar [55 - Xenon Range] (sommige nieuwe auto's: [29 - Left Light])

dan naar [basic Settings - 04], Groep 001

[Go !]

wacht minimaal 20 seconden op de motoren van de koplamp totdat die bewogen hebben.

De koplampen zijn nu in de positie waarin ze kunnen worden aangepast.

Zet de koplampen aan.

Pas de lichtstraal aan met behulp van de juiste bouten terwijl de lampen gericht zijn op een geschikt richtdoel.

ga naar Group 002. De Xenon Range controller weet nu dat deze positie zijn nieuwe Home positie is.

klik op [Done, Go Back] en je bent klaar.

 

Xenon.JPG

 

3112201174810.png

 

:arrow:how-to-koplampen-afstellen-ad-kusters

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt voor je reactie

 

heb dit geprobeerd alleen staat er een foutcode in 55 en krijg bij het op 0 zetten een error.

 

nu lees ik dat je de sensor kan verbuigen weet alleen niet goed hoe.

 

ook heb ik maes block gekeken voor stond hij op 64 en achter op 21 (uit mijn hoofd) wat volgens mij te hoog is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zal er morgen nog eens na kijken wat het precies is.

maar als de waardes te hoog zijn hoe krijg ik ze dan lager? wagen opkrikken? schroefset omhoog draaien?

 

ben namelijk wel 8 cm gezakt dus het verschil is misschien te groot misschien als ik terug ga na 5 cm zakken en hem daar op 0 waarde kan zetten en daarna weer stuk zakken en weer op 0 waarde en dan afstellen op de methode zoals fai aangeeft?

 

niemand anders die dit heeft gehad?

vraag me af hoe de mensen op air dit doen dan klopt er toch constant niets van de afstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na het topic van antiono nog eens goed door gelezen te hebben heb ik alle onderdelen bij elkaar verzameld om het zelf te maken.

 

dit omdat ik de 40 euro die je voor een kw set betaald te veel geld vind.

morgen eens beginnen

zal hier van fotos maken leuk voor diegene die het ook willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

 

Na vandaag de zelfgemaakte koppelstangen voor de xenon hoogte verstelling te hebben gemonteerd stuit ik op een probleem met het op 0 zetten.

 

de meas blocks zijn volgens mij nu goed (zie foto)

https://www.dropbox.com/s/gw771yro40taf ... 154145.jpg

 

Nu probeer ik via vag com het 0 punt te zoeken hierbij moet ik volgens de site van gerrit speek na 55 xenon

en dan kanaal 4 group 1

 

hier zou ik dan op go moeten drukken deze kan ik niet indrukken (zie foto)

https://www.dropbox.com/s/bzlvrbn8ofpc1 ... 154114.jpg

 

daarna zou ik na group 2 moeten gaan om adjustment te bevestigen (zie foto)

https://www.dropbox.com/s/gw771yro40taf ... 154145.jpg

 

ook staat er nog steeds een fout code in 55 xenon die ik niet gewist krijg

foutcode is headlight not adjusted

 

volgens gerrit speek site zou ik de stappen nu opnieuw moeten volgen maar ik kan niet op go klikken.

 

 

heb geprobeerd met output de lenzen te laten bewegen deze gaan naar beneden en naar boven dus dit werk prima.

 

iemand die een idee heeft wat ik nu moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ga naar [select]

dan naar [55 - Xenon Range] (sommige nieuwe auto's: [29 - Left Light])

dan naar [basic Settings - 04], Groep 001

[Go !]

wacht minimaal 20 seconden op de motoren van de koplamp totdat die bewogen hebben.

De koplampen zijn nu in de positie waarin ze kunnen worden aangepast.

Zet de koplampen aan.

Pas de lichtstraal aan met behulp van de juiste bouten terwijl de lampen gericht zijn op een geschikt richtdoel.

ga naar Group 002. De Xenon Range controller weet nu dat deze positie zijn nieuwe Home positie is.

klik op [Done, Go Back] en je bent klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden