Ga naar inhoud
  • 0

Uitlijnen en stuurhoeksensor *update*


Bezoeker123

Vraag

Heb alleen even een berichtje dat ik vandaag weer goed geholpen ben, misschien hebben anderen er ook wat aan.

 

Ik heb vorig jaar na aanschaf de auto uit laten lijnen , maar was toch niet helemaal tevreden over het weggedrag. Het stuur stond recht maar de auto trok op het rechte stuk aardig naar rechts toe. Hierdoor zat ik de hele tijd licht tegen te sturen. Verder moest ik in lange snelweg bochten naar links, (relatief ) behoorlijk kracht zetten om de auto goed door de bocht heen te trekken. Naar rechts sturen leek veel soepeler te gaan.

 

Zowel op de winterbanden als de zomerbanden (beide opnieuw gebalanceerd) had ik hetzelfde stuurgevoel.Vandaar toch nog maar een keer een afspraak gemaakt voor het uitlijnen bij een grote bandenzaak ten zuiden van Rotterdam.

 

Zo gezegd zo gedaan, auto op de brug, en uitlijning gecontroleerd. Deze viel nog steeds netjes binnen de fabrieksspecificatie maar er bleek, na alles goed gezet te hebben, toch een kleine afwijking in de stuurhoeksensor te zitten. Met de nieuwste uitlijningsapparatuur hebben ze nu ook de mogelijkheid om deze opnieuw in te stellen (wist ik ook niet :roll: ). Auto naar buiten voor een testje: 'stuur naar links, stuur naar rechts, stukje rechtuit' en de sensor was weer ingeleerd (Klinkt simpel toch?)

 

Resultaat TOP! Heb er nog niet veel mee gereden maar de Passat stuurt nu bijna te licht! Geen tegensturen meer nodig, heerlijk ontspannen. Er lijkt nog een heel lichte afwijking naar rechts in te zitten, maar dat schijnen alle auto's te doen..? Morgen speciaal maar even de bocht vanuit de Benelux richting A15 op gepaste snelheid nemen.... :D Of die op de A29 thv Klaaswaal. :lol:

 

Steve Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

* *update* *

Omdat de auto toch te veel naar rechts bleef trekken, afgelopen donderdag bij Maurice op onderzoek uitgegaan. Op aanraden het linker en rechter voorwiel gewisseld. Auto trekt nu eindelijk niet meer naar rechts, dat stuurt een stuk ontspannender!

 

Toch lijkt er een soort 'knakje' in het stuurhuis te zitten, bij bochten naar links op hogere snelheden. Alsof je dan even over een drempeltje of dood punt moet draaien. Tevens stuurde het vrij zwaar, maar dit is wel minder geworden met de links/rechts wissel. Die knik was ook te voelen terwijl de voorkant op assteunen stond met de wielen vrij. Misschien is slijtage in het stuurhuis mogelijk? Zal ook wel te maken hebben met de afwijking in de stuurhoeksensor. Iemand een idee?

 

Eerst maar eens de 'veerpootlager' proberen, anders het stuurhuis zelf. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden