Ga naar inhoud
  • 0

vaste weerstand ipv tempsensor


derpassat

Vraag

Ik heb al eens op een ander forum gelezen dat je ipv tempsensor een vaste weerstand kunt plaatsen voor mee vermogen en trkkracht te hebben.

Ik heb dit al een aantal maanden getest, en klopt inderdaad ook wel, auto is veel agressiever. Nu had ik het al een tijd er al niet meer in zitten, en vandaag terug geplaatst,maar.... Zou dit kwaad kunnnen met een motor juist boven de 200 000km? Let wel op, rij motor wel altijd eerst warm vooraleer ik hem op zijn staart trap ;)

 

Greetz Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi bert,

 

Op zich maakt het niet uit hoeveel km de motor heeft gedraaid, het gaat er meer om hoe die kilometers op de klok zijn gezet, maar aanpassingen aan de motor die meer vermogen op leveren veroorzaken vaak een evenredige maat aan extra slijtage. Dat is natuurlijk wel op te vangen door het onderhoud aan te passen. De vraag is natuurlijk of de voordelen de nadelen opheffen, want heeft de aanpassing ook invloed op je verbruik, en krijg je in de winter geen last van een slecht lopende motor ivm met automatische choke en brandstof lucht verhouding.

 

mvg, Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

door de andere weerstands waarde kan hij meer diesel inspuiten,

Normaal is uwe orig tempsensor een Ntc weerstand dacht ik.Naargelang de temp stijgt of daalt gaat de weerstandswaarde ook veranderen. Hoe warmer de motor dus, hoe een lagere weerstandswaarde hij gaat doorgeven aan motorsturing, denk op laagste da het 150 ohm. Ik heb nu een vaste weerstad van 120 ohm ipv de tempsensor, dus denkt de computer dat de motor warmer is, dus hij gaat ook meer diesel kunnen inspuiten. op boordcomp zie ik da als ik normaal rij een lager verbruik heeft maar bij veel sportiever rijden, wel iets hoger.

Maar ga hem morgen terug verwijderen denk ik, omdat ik toch niet graag onnodige kosten wil, zeker met een km stand van 200.000.

Alvast bedankt met de info:

 

Greetz Bert

Bert_polish

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

..Ga er maar gewoon van uit dat het niet goed is voor je motor.

Vergeet niet dat VW bepaalde toleranties aanhoud om een lange levensduur en betrouwbaarheid van je motor mogelijk te maken.

 

Verder knoei je zo aan een geregeld (temp sensor) onderdeel waarvan je niet weet wat op andere regelsystemen de gevolgen zullen zijn.

 

Met chiptuning bv is dit weer anders omdat hiermee het hele regelsysteem van de motor van nieuwe parameters wordt voorzien, maar het geheel blijft dan wel afgestemd op elkaar en word dan gecontroleerd aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de LMM wil het wel, en werkt het ook goed op bepaalde TDIs

 

Zeker omdat die kut dingen regelmatig kapot gaan en je zo gewoon een X waarde meet.

 

De temp sensor zou ik wat voorzichtiger mee zijn, die regelt volgens mij meer dan alleen dit , de aansturing van de extra koelfan gebeurt ook op een X temperatuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden