Ga naar inhoud
  • 0

Natte deurstrips achterportieren


SanderBerkouwer

Vraag

Het is me bij mijn Passat recent opgevallen dat, na een regenbui / rit door de regen, de deurstrips van de achterdeuren doorweekt zijn, terwijl de strips van de voorportieren kurkdroog blijven.

 

Meer specifiek: Ik zie twee deurstrips. De binnenste van de twee is de dikke zachtrubberen strip die er voor zorgt dat de binnenruimte droog blijft. De andere, buitenste, strip bestaat uit een dikke viltachtige strip en een opstaand randje waarmij de rand tussen de carrosserie en de bovenkant van het portier wordt gedicht. De viltachtige strip is de strip die nat is bij beide achterportieren en bij beide voorportieren droog blijft.

 

Volgens de dealer is dit normaal.

 

Echter,

 

  • Wanneer het gaat vriezen, dan krijg ik de achterportieren niet meer open, omdat deze vastgevroren zitten met de brede viltachtige strip.
  • Ik verwacht dat de viltachtige strips van de achterportieren na verloop van tijd groen zullen gaan uitslaan.

 

Vinden jullie dit ook normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is bij mijn Passat C3 Variant ook, je deurrubbers invetten met Vaseline of een speciale stick en je hebt nergens last van als het vriest.

Bij mij zijn de vilten rubbers nog niet groen uitgeslagen overigens maar ik was mijn auto ook bijna iedere week dus de groene alg krijgt geen kans om te groeien :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden