Ga naar inhoud
  • 0

LED Stadslichtjes soms defect


borleias

Vraag

Sinds februari heb ik een setje Pilot Xenon's inclusief bijhorende/geadviseerde can-bus LED's als stadslichten van pilotxenonshop.nl.

Tot afgelopen vrijdag werkte dit allemaal prima, toen zag in ineens het fouticoontje op het dashboard dat er een lamp stuk was. Even gekeken, bleek rechter stadslicht te zijn. Balen maar ja, kan gebeuren. Boodschappen gedaan, auto gestart, geen melding, dus even uitgestapt, ja hoor, werkt alles gewoon weer. En zo vrijdag nog een paar keer, telkens na een minuut of 5 houdt het ledje ermee op en verschijnt de melding.

 

Zaterdag op pad, lampen aan, ook nu weer na een paar minuten foutmelding op dashboard, geeft netjes aan wat en waar er niet werkt, weer de rechterkant. Dus verder gereden, even later sta ik bij een stoplicht achter een zwart busje waarbij ik goed m'n eigen voorkant kon zien, leek het alsof de linker het nu ook niet deed. Verderop gestopt, uitgestapt en ja hoor, zowel links als rechts deed het nu niet.

 

Dus gisteren gezocht om een nieuw setje ergens te bestellen, dat gezeur wil ik niet hebben natuurlijk maar ergens denk ik dat het misschien niet aan de ledjes ligt maar ergens anders aan. Al gezien op internet dat je weerstandkabels hebt hier ook voor, maar dat is weer niet zo plug-and-play natuurlijk aangezien bij de 3C de houder van de led een kliksysteem is in de behuizing van de lamp.

 

Nu vanochtend rijd ik naar m'n werk, zat al te wachten op de melding, speciaal in de gaten te houden welke tekst er zou verschijnen, die is maar heel kort en kun je nergens terugvinden later dus ik zat er klaar voor. Rit van bijna een uur en 75km verder geen melding, op m'n werk nog even uitgestapt, maar alles werkt gewoon zoals het hoort. Dus nu sta ik voor een raadsel. Extra leuk omdat ik binnenkort voor de APK moet.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn? En evt. hoe dit op te lossen is? Wil best nieuwe ledjes bestellen als dit het probleem maar oplost.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden