Ga naar inhoud
  • 0

Passat B3 variant: remmen en dempers achteraan vervangen


humpydum

Vraag

Hoi

 

Mijn 3B TDi 110 PK '98 variant met 250K is toe aan nieuwe achterdempers, want de rechtse achteraan lekt olie.

Mijn linker achterwiel stinkt en was warm, bleek afgescheurde remblok te zijn die vast zat tussen de schijf en de remblokhouder.

Dus graag even een tip, welke onderdelen koop ik?

Ik moet de schijven nog even nameten op dikte.

 

Dus graag tip voor merk:

 

dempers achteraan

Blokken achteraan

eventueel schijven achteraan

 

Ik woon te België, heb al eens gekocht hier:

 

http://www.mister-auto.be/fl/

 

Ik maak nog een ander topic maar ben ook toe aan nieuwe koplampen (met mistlicht) (dof en reflectors zijn slecht zei de keurder en ik moet eind augustus opnieuw dus...)

Iemand goed 2e hands setje in de aanbieding? Let wel: het schijnt dat NL "namaak" niet ok is in België omdat hier strenger gekeurd wordt op de 'beam' - die moet een hoek maken naar de stoepkant en lager schijnen naar de tegenligger. En namaak uit NL doet dat blijkbaar niet zei mijn garagist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ondertussen monroe dempers geplaatst met ook monroe 'stofhoezen' (lijkt eerder een bumpstop met een plastic huls maar goed)

Ik heb een probleem. De originele bumpstop kleefde in be 'schotel' van de demper bovenaan de auto. En ik denk dat de onderste ring vd bumpstop de 'huls' op zijn plaats hield. Zo hoort het denk ik, nu is de demper stang mooi beschermt en zit de bumpstop bovenaan vast.

Met de monroe set, ligt de bumpstop op de demper en zie ik dus de naakte stang vd demper boven de bumpstop uitkomen.

Hoe hoort het te zijn? Hoort de bumpstop te kleven in de bovenkant vd demper bevestiging bovenaan of mis ik iets?

Ik zag al op dit forum een afbeelding waar het lijkt alsof er een moer zit onder de bumpstop die deze draagt maar ik heb zo niets.

Ik heb een boek maar het onderwerp dempers achter wordt er veel te beperkt in besproken.

 

deze bumpstops heb ik dus: De bovenkant is te klein in diameter om vast te zitten in de top schotel. Bovendien is dat plastic hulsje te kort om de naakte stang te verbergen, als het op zijn plaats bovenaan zou blijven zitten.

Ik heb dus de verkeerde bumpstops? Of zijn dit die voor vooraan?

 

037pk088-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

auto is door de keuring vandaag :)

Enkel de wiel'chappen' zijn volgens de bandencentrale versleten - dan slijten de banden erg snel, meneer - zei de mecanieker.

Ik heb ze liggen, nieuw, maar vrees dat 't weer een vastgerot boeltje is om ze te vervangen...

Misschien rij ik er nog jaartje zo mee, ik doe toch geen 10K km per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden