Ga naar inhoud
  • 0

Dashboard elektronica problemen


Van Reijmersdal

Vraag

Ik heb wat problemen met de elektronica van mijn dashboard, tevens komen er langzaam steeds meer elektronische problemen bij.

 

Ik zal even stap voor stap aangeven wat de symptomen zijn:

 

Passat, 1998, AHU, 66KW

 

- 40.000 km geleden heb ik mijn olie ververst en wilde in mijn service indicatie resetten.

Dat lukte niet, het systeem loopt het proces wel door, maar de melding gaat niet weg.

- ik dacht, komt wel, het knipperen van de service indicatie bij het starten kon me niet echt storen.

- Afgelopen winter begon de watertempwijzer ineens moeilijk te doen. Dan gaf het 90 graden aan en dan viel het in eens weg.

Nou had ik daar al vaker over gelezen dat de groene stekker de boosdoener dan is.

Opvallend was dat de watertempwijzer alleen problemen onder 5 graden gaf.

Ik had geen zin om in de winter deze te vervangen en besloot om door te rijden tot de zomer.

Oplossing voor dat moment was even de auto opnieuw te starten, dan bleef het verder voor die rit ook goed gaan.

- na enkele maanden ging het wegvallen van de temp samen met het wegvallen van het motorvermogen.

Ook hier hielp het herstarten van de auto, dan kwam het vermogen weer terug. Dit was niet iedere keer als de temp wegviel, dit is een keer of 5 voorgekomen.

- Volgende probleem wat zich voordeed is dat soms bij het starten de displays in het dashboard niks weergaven, wel verlichting maar geen km stand, klok en etc.

Ook hier hielp het herstarten van de auto, dan was alles weer oke.

- Vorige week begon het vermogen vanaf 110 km/h weg te vallen, herstarten hielp, tot dat je weer tegen de 110 km/u aan kwam.

Ik heb toen wederom service indicatie melding gereset, nu bleef het vermogen gewoon aanwezig, ook als ik harder dan 110 km/u, maar service indicatie melding krijg ik nog steeds niet gereset.

- Sinds van heb ik geen dashboard verlichting, maar ook niet in de raamschakelaar en rondom de climate control.

Zekering is nog goed.

 

Ik heb vanmiddag de accu voor meerdere minuten los gehad, kon ik ook mooi even onder accu schoonmaken.

- service indicatie melding was nog steeds aanwezig en krijg ik nog steeds niet gereset.

- ik heb nog steeds geen dashboard verlichting?

 

Onder de stoelen is het droog.

 

Iemand ideeën die me verder kunnen helpen?

 

Ik hoor het graag, Ruben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan maar even een update, alles is gerepareerd!

 

Ik ben naar mijn universele garage gegaan en daar hebben ze hem uit gelezen.

N75 gaf problemen, eerst alle vacuumslangtjes vervangen, dat was niet genoeg, daarna de gehele N75 klep vervangen.

Auto gaat niet meer in de noodloop.

Dashboard verlichting, er zat een sluiting in de loop, boosdoener was de sigarettenaansteker.

Service interval melding hebben ze met de computer gewist en komt niet meer terug.

 

We kunnen weer lekker verder rijden.

 

Mvg Ruben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden