Ga naar inhoud
  • 0

Water in kofferbak-deksel?


Joers

Vraag

Vandaag mijn Passat Variant uit 2001 door de wasstraat gereden (ja ik weet het, niet goed voor de lak) en toen ik een uur later de kofferbakdeksel dichtgooide liep er water uit. Was vorige keer ook al, na wasstraat-bezoek. Toen niet echt op gelet, maar dit keer vond ik de hoeveelheid wat veel.

Nu even wat beter op gelet en en wat "tests" gedaan. Elke keer als ik het kofferbakdeksel open of dicht doe (zonder m dicht te gooien of klappen)...hoor ik IN het deksel water lopen, als een soort watervalletje.

Hoe dat water daar kan komen is mij een raadsel, maar het zit er. Ik dacht even de bekleding los te trekken (wat ik ook gedaan heb) om daarachter eens te kijken. Inderdaad achter het kunststof gedeelte zat wat vocht. Droog gemaakt en klaar dacht ik.

Bekleding teruggedrukt (waarbij er wat van die klik-ijzertjes afbraken en scheef kwamen staan). Kortom: hoop gedoe om dat weer teruggeklikt te krijgen. Nadat ik kofferbak weer dicht gooide, bleef ik IN de carrosserie van de kofferbakdeksel water te horen. Het zit dus als het ware tussen de "metalen delen" in.

Enige mogelijkheid hoe dat daar kan komen (lijkt me) is door lekkende afdichtrubbers van de achterruit? En aan de linkerkant zit inderdaad een kleine opening tussen afdichtrubber en carrosserie. Door de hogedrukspuiten van de wasstraat, zou dat water natuurlijk in zo'n spleetje kunnen spuiten. Hoe zou daar anders water moeten komen?

 

Mijn vraag is eigenlijk...is dit een bekend probleem? Of zijn er mensen met ervaring met deze klacht? Is het op te lossen?

Ik heb twee linkerhanden en kan wel direct naar een dealer rijden, maar die gaat de hoofdprijs vragen.

Water IN een carrosserie lijkt me niet erg bevorderlijk ivm roestvorming etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kleine aanvulling...net even gekeken naar "handvat" waarin ook de kenteken-verlichting zit.....deze zit niet helemaal meer vast en zit wat speling op....zou dit het probleem kunnen zijn?

 

Hier een foto...let wel: ik trek de spleet hier ietwat open, als ik m loslaat is de spleet iets minder breed, maar nog wel overduidelijk aanwezig.

 

IMG_9765.jpg

 

Lijkt me wel....

 

Vraag 2:

 

Is het hier een kwestie van een lijntje zwarte kit erop leggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Johan,

 

Ik had precies hetzelfde van de week, bij rotondes hoorde ik het water van de ene naar de nadere kant klotsen.

En als ik de kofferbakdeksel open deed stroomde het water de auto in. Na enige inspectie kwam ik tot de conclusie

dat het raamrubber behoorlijk was uitgedroogd. Heb het raamrubber " ingevet " met vaseline en tot nu toe blijft het droog.

Misschien heb je hier wat aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden