Ga naar inhoud
  • 0

Telefoon module


menno1978

Vraag

Hallo,

Momenteel heb ik een Nokia telefoonmodule en fabrieksaf telefoonvoorbereiding en heb ik een touch adaptor (die ik ook gebruik). Daarnaast heb ik een RCD510 en nu wil ik graag het telefoon display op mijn RCD510 bewerkstelligen zodat ik mijn radio kan gebruiken en de TC niet meer nodig heb.

Momenteel heb ik een rode FIS (groot) in mijn tacho, maar deze wil ik vervangen door een witte tacho

Nu is mijn vraag welke tel module ik nodig heb (die ook voicecontrol ondersteunt) en te gebruiken is met een rode FIS (en het liefst later met een witte tacho).

Het kan ook zo zijn dat ik beter kan wachten dat ik de witte tacho ingebouwd heb, maar dan hoor ik dat ook graag.

Gr, Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Een module die werkt met alle telefoons (dus niet alleen rsap) en zowel werkt met rode als witte tellers bestaat niet.

 

Als je wel rsap wilt gebruiken kun je een bv 3c8035730A pakken, die werkt met rode en witte tellers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

rSAP = remote SIM Access Protocol. Is een protocol wat door Nokia is bedacht, wordt op dit moment geloof ik enkel gebruikt/ondersteund door Samsung Galaxy's (S2/S3/S4/Note/Note 2) en blackberry's.

Hiermee maak je gebruik van de antenne op je dak, en de sim van je telefoon. Het telefoon verkeer gaat dan via de telefoon module.

 

De 3c8035730A ondersteund je rode FIS, en ik meen ook de witte FIS, maar kan enkel rSAP, en geen HFP (wat de meeste telefoons ondersteunen).

De nieuwere ondersteund zowel rSAP als HFP, en kan ook muziek (A2DP) streamen vanaf je telefoon. Hiervoor moet je wel de juiste kabelboom hebben (of je bestaande kabelboom aanpassen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanx!

Maar wat is nu weer HFP en wat bedoel je met de nieuwere (nieuwere tel module en zo ja welke?)?

En is het hebben/willen van voicecontrol, (heb op mijn mfl nl een microfoon knopje en die zou dacht ik voor voicecontrol zijn) afh. van de tel module of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HFP betekend Hands Free Profile. Dat ondersteund elke mobiele telefoon. Het geluid word dan van je mobiel naar je auto gestuurd; je gebruikt de normale antenne van je mobiel.

 

De nieuwere telefoon module is 7P6035730K of soortgelijks. Als ik mij goed herinner kunnen beide voice control. De 7P6035730K ondersteund geen rode FIS of de oudere witte FIS in een skoda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat verklaart al wat meer.

Dus de nieuwere ondersteunt geen rode FIS; maar kan het wel/geen kwaad om de nieuwere module te plaatsen met als idee dat de witte tacho later wordt geplaatst?

Ik wil nl later wel voicecontrol. En nu een module aanschaffen voor de rode FIS, later een witte tacho plaatsen en toch geen voicecontrol hebben, is wat jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mits je een RNS 510/RCD 510 of iets dergelijks hebt, kun je hem plaatsen. Je moet dan wel je telefoon koppelen in een auto met witte FIS, dan wordt deze automatisch verbonden als je de motor aanzet. Je kunt dan bellen via je radio. voice control zou gewoon moeten werken, mits je knop herkend wordt of juist gecodeerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had idd een touchadapter maar na installatie van de nieuwe tel module is de touchadapter automatisch uitgezet; werkt nu niet meer ook geen display. Tel werkt nu gewoon netjes via mijn rcd510.

Alleen wil ik nu graag weten welk type gateway ik moet hebben; heb nl ook nieuwe clima unit maar nog geen display op mijn rcd.

Heb nu gateway versie C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voice control:

 

De microfoon kabel uit de 54 polige stekker van de module halen (pin 11 - wit - mic + en pin 12 - zwart - mic -)

Deze kabels verbinden met de RNS zwart komt aan de groene stekker in de RNS (mic in) pin 1, wit aan pin 7.

Een nieuwe kabel van de RNS naar de telefoonmodule leggen : van pin 4 (zwart - mic out -) naar telefoonmodule 54 pol. stekker pin 12, pin 9 (wit - mic out +) naar tel. module pin 11.

 

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 2 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. module heb je 1 x 000 979 010 E nodig. Als nieuwe kabel gebruik je een afgeschermde audio kabel (coax), waarvan je de midden ader als + gebruikt en de afscherming als -.

 

Bluetooth audio streamen

voor de streaming zijn er al 2 lijnen (geel en blauw in pin 6 en 12) nog een paar bij (pin 5 en 11) en die komen van de telefoonmodule voor het tweede audiokanaal, pin 4 op de tel. module komt aan pin 11 op de radio, pin 5 op de module komt aan pin pin 5 op de radio.

 

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 1 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. module heb je 1 x 000 979 010 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden