Ga naar inhoud
  • 0

Comfortmodule/stuurwielmodule match?


Neders

Vraag

Ik wil graag een standaard 3spaaks mf stuur in mijn passat van 2006 willen bouwen.

Volgens mij heb ik alle benodigde onderdelen.

De comfortmodule die in de auto zit is een 3c0959433m.

Ik heb een stuurwiel module 3c0953549aj, gaat het hiermee lukken om het stuur werkend te krijgen?

Ik heb gegoogled maar kom er niet uit. Vooral het gedeelte over de LIN versie is mij niet duidelijk.

 

Alvast bedankt

Gr. Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb van Lucas begrepen dat de AH zowel Lin 1.3 als 2.0 ondersteund.

Bij de AJ heb ik daar nog geen duidelijkheid over.

Ik kan ook nergens specificaties van mijn comfort module vinden.

Ik ga ervan uit (gezien het bouwjaar) dat ik Lin 1.3 heb.

Maar ik zou graag zeker willen weten of het gaat werken.

 

M'n auto staat al 3 weken stil met een immobilizer probleem dat onstaan is na het in bouwen van de aj stuurwiel module.

Of het is de onkunde van de vw monteur bij de dealer die het circus gecodeerd heeft met de VAS-kast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé Lucas!

Oké, ik dacht dat je een highline (30 bit) comfortmodule nodig hebt voor stuurwiel bediening en ik heb volgens mij een midline (23 bit).

Ik probeer vooral de oorzaak van mijn immobilizer probleem te achterhalen en te voorkomen dat het nog eens gebeurt.

De auto gaat nu naar een specialist die zegd dat ie mijn comfortmodule kan wissen en als nieuw kan programmeren (zegt hij)

Ik zou grasg op voorhand willen weten of ik wel de geschikte spullen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien de AH de AJ vervangt neemt deze de functies ook over van de AJ

(niet meer te bestellen de AJ bij de dealer aangezien de AH deze vervangt)

Anders gezegd zou de AH de verbeterde versie zijn zoals een update van een firmwire van een toestel.

 

Zie niet meteen dat dit problemen zou geven met je comfortmodule (had het niet meteen gezien dat dit ook een vraag was)

Ik probeer vooral de oorzaak van mijn immobilizer probleem te achterhalen en te voorkomen dat het nog eens gebeurt.

Dit kan ook aan je stuurkolomvergrendeling liggen foutmelding is dan J764

Dit heeft als onderdeel nr 3C0905861H en als breekbout N91023802

Deze nr is geldig voor de modellen tussen 2006 - 2010

 

Maar lage batterij spanning kan dit ook veroorzaken ook als de sleutel te snel ingeduwd wordt kan het gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks Dany!!

Op deze info zat ik te wachten.

De monteur had het hele circus ingebouwd en daarna de auto naar buiten gereden.

Hij heeft de sleutel uit het contact gehaald en kwam erachter dat het contact erop bleef staan.

Vervolgens is hij naar binnen gegaan om advies te vragen aan zijn collega's.

Ik weet niet exact hoe lang het contact aan gestaan heeft met coderen en hoeveel tijd er daarna tussen zat maar vervolgens hebben ze geprobeerd de sleutel opnieuw in te leren.

Waarschijnlijk met een te lage accuspanning dus!!

Ik weet ook niet hoeveel ze hebben lopen prutsen maar de VAS-kast gaf aan dat de immobilizer in de "zesde levensfase" zit en deze vervangen moet worden.

 

En ik maar denken dat ik de verkeerde stuurkolommodule had gekocht.

Vooral omdat de monteur achteraf zegt dat ik gewoon een AH had moeten leveren!

 

Al met al, voor computer gerelateerde zaken nooit meer naar een dealer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't Ja dat kennen we, hier delen anderen hun ervaringen en geven het door aan anderen.

Een Dealer ziet een probleem vervangt het onderdeel en ziet dat de fout blijft en vervangt een volgend onderdeel enz tot de fout weg blijft.

Op deze manier hebben ze meerdere onderdelen vervangen die de klant betaald en dit terwijl het onnodig was.

 

Soms vervangt men een heel stuurhuis terwijl het aan de stuurkolomvergrendeling licht terwijl het stukje slechts +-90€ kost en het stuurhuis gemakkelijk 5X meer exl werkuren.

 

Zelden zie je een dealer die het juist doet en het echt opspoort maar realiteit is dat ze te weinig kennis en of de tijd hebben om het te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad!

Als ik het door de dealer zou laten oplossen kunnen ze nog mijn andere tacho en mf stuur niet monteren!!

En dat is toch waar dit hele gebeuren om begonnen is.

Maar ik moet wel zeggen dat dealer Wittebrug coulant is geweest.

Ondanks dat ze m'n comfortmodule niet hebben vervangen hebben ze wel de stuurkolomvergrendeling vervangen voor €311,-

Deze was in mijn auto nog nooit vervangen dus vroeg of laat moest dit toch gebeuren.

 

Ik weet nu in elk geval dat ik de goeie spullen heb!

Hopelijk heb ik vrijdag m'n auto terug met groter display en mf stuur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De redenering komt van mijzelf, de auto ging namelijk niet meer op contact.

En als ik het forum doorspit kom ik wel heel veel stuurkolomvergrendeling problemen tegen.

Vandaar "vroeg of laat moet het toch"

In elk geval hoop ik m'n auto snel terug te hebben zodat ik me met leukere mods bezig kan houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Ik ben weer terug bij af!

Waarschijnlijk heeft de dealer de accu leeg laten lopen ondanks mijn uitdrukkelijk verzoek dit niet te doen!

De auto gaat weer niet op contact.

Door de immobilizer problemen ging de auto met de nieuwe stuurvergrendelingmodule wel op contact maar konden geen sleutels ingeleerd worden.

Kan het zijn dat de stuurvergrendelingmodule onbruikbaar word als men het contact uitzet zonder sleutels in te leren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opzig is dit geen probleem , als ze deze terug opladen en sleutels inleren.

In de werk handleiding wordt er vermeld om de batterij los te koppelen.

Laad eerst de batterij op.

Verder moet ik nu ook de handdoek in de ring gooien. :(

Vraag het eens Dreke (hier op de Forum) zou k zeggen hij heeft het al meermaals zelf gedaan om bepaalde mod's opties bij te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan het zijn dat de stuurvergrendelingmodule onbruikbaar word als men het contact uitzet zonder sleutels in te leren?

Dat de auto niet op contact gaat wil niet zeggen dat er niks aangeleerd kan worden. De startblokkeringsmodule is gewoon uit te lezen ook al gaat de auto niet op contact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De startblokkerings module is bij die specialist inderdaad uitgelezen.

Hij kon aan de codes zien dat er inderdaad één en ander niet goed staat.

De auto is terug naar de dealer omdat die specialist zich er niet aan wilde branden.

Hij wil niet de problemen die door een ander zijn veroorzaakt op proberen te lossen.

Je begint bij één computer/module en weet niet waar het eindigt is wat hij zei.

 

Voorlopig ben ik weer terug bij af en zit met m'n handrn in het haar!

 

Lucas, wat houd het in als de dealer zegt dat de auto misschien een nieuwe identiteit nodig heeft?

Dit zou bij de dealer €3000,- tot €5000,- kosten.

En is er een manier of bedrijf die dit goedkoper kan doen of moet dit echt bij een dealer gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verwijderen van stuurkolomvergrendeling, hiervoor moeten 2 breekbouten verwijderd worden op de stuurkolom.

Nadien als deze is vervangen dient deze weer aangeleerd te worden. En dat moet toch elke dealer kunnen lijkt me.

 

Ik schat al deze kosten aan stukken max 180€ en alles in +-350€ bij vagtechniek

Een nieuwe identiteit vind ik ver gezocht voor z'n probleem. En dan nog 5000€ durven tellen. :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden