Ga naar inhoud
  • 0

koelvloeistof probleem van je auto dit is Interessant.


Fai

Vraag

koelvloeistof probleem of G12 vervangen naar een :arrow: 180 van je auto dit is Interessant.

 

 

Onlangs bij wheeler dealers wat interessants gezien.. Koelvloeistof zonder water er in. (gebruikt bij de restauratie van een TR6. )

't spul zou een kookpunt van 180 graden hebben, ofwel, een drukloos koelsysteem :!:

En gaat tot -40.. dus zit je altijd goed. :angel:

 

Zie filmpje

 

http://www.youtube.com/watch?v=s-NfA17q0MQ

 

Ik heb een mail naar een nederlandse dealer gestuurd, eens kijken wat het antwoord is.

Als namelijk blijkt dat dit gewoon in mijn auto mag, komt het er ook in. kost wel een beetje meer, maar dan heb je ook wat. in het principe zou m'n koelsysteem dan 't eeuwige leven moeten hebben.

 

 

 

en zie info er over :arrow:power-cool-180

 

 

 

:arrow:Erkende dealers

 

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fai, ik kijk altijd met plezier naar Wheelers Dealers, altijd leuk om te zien hoe Ed China old timers opknapt, al dan niet met sponsoring achter de schermen.

Heb de TR 6 ook gezien, dit was hier in de jaren 70 een van de auto's met de meeste problemen op het gebied van roest, kortsluiting met brand als gevolg door verkeerde en te weinig zekeringen, soms overhitte motor die veel benzine slurpte (6 cilinder). Toch was ie ontzettend gewild door de mooie uitstraling en goede rij eigenschappen wanneer alles het deed. Vriend van mij is bijna failliet gegaan op de restauratie van een TR 6. Wat leuk is bij Ed China om te zien is hoeveel bijzondere onderdelen winkels en bedrijfjes er zijn in Engeland met speciale vakkennis, is echt een levend museum daar in de UK.

Vwb die speciale koelvloeistof: voor de TR 6 met zijn slechte koelsysteem misschien geschikt, maar voor de Passat zou ik gewoon de originele en goedkope koelvloeistof aanhouden. Je hebt niets aan koelvloeistof voor het "leven", bij een distributiewissel of een lekke radiateur gaat toch alles eruit en voor die paar tientjes gooi ik nooit de oude koelvloeistof met roest/ metaaldeeltjes terug in het koelsysteem.

Het overdruksysteem bij de Passat gaat net als bij alle andere auto's tot een kookpunt van meer dan 110 a 115 graden, daarnaast heb ik de temperatuurmeter van mijn TDI met een caravan erachter, warm weer, airco aan en in de bergen, nog nooit uit het 90 graden vakje zien lopen.

 

gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Willem

 

mooi verhaal heb je top maar voor de turbo rijders of van Vdub audi DTM of opgevoede auto's is heel Interessant en kijk bij ander auto's voorbeeld

je heb een rit van 30 a 60 min gereden en na de rit je motor kap open en draait je koelvloeistof dop van de tank los en zie je dan druk op zit en kan ook nog je koelvloeistof G11, G12, Enz eruit lopen het zo toch mooi zijn dat geen druk erop zit met de 180c,

en veel oude auto's onder andere Golf 3 enz. gaan de kachel interieur stuk omdat er heel zwak is de alu en er druk op de systeem zit vandaar is dit mooi oplossing toch?

 

En als je distributiewissel idd gaat de speciale koelvloeistof eruit maar die kan opvangen en dan uit filter en kon geen metaaldeeltjes terug in het koelsysteem ;-) .

 

zie kookpunt ervan :arrow:

 

http://www.youtube.com/watch?v=PvpQASy2Ta4

 

 

maar het alles maar een Tip

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden