Ga naar inhoud
  • 0

Bonk bij wegrijden


DudeCrush

Vraag

En soms hoor ik het ook als ik m'n stuur maximaal draai, naar links of naar rechts.

 

Het is telkens één bonk geluid. En daarna even geen gedonder. Tot ik ergens stil sta, en optrek. Dan hoor ik weer een enkele bonk. Een kleine 6.000 km terug heb ik zelf beide buitenste homokineten vervangen.

 

Lijkt me duidelijk dat er ergens speling zit. Maar waar? :?:

 

Fuseekogel? Bak- of motorsteun? Veerpootlager? ( heeft dit type passat dat? ) Draagarm? :arrow: Ik hoop het niet.

 

Het gaat om een 3B5 uit 1999. 1.9 TDI AHU met nu 330.000km ervaring.

Alvast bedankt. :thanks:

 

Edit:/ je voelt de bonk niet in het stuur, wel bij je voeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat is nou de moeilijkste vraag die je ons stelt een bonk in een 3bg

er zitten namelijk ontelbare draagarmen in een 3bg die kunnen bonken ,

ik zou er eens naar een goeie garage bij gaan en er bij blijven , wat je zelf kan doen is auto op krieken , en met een stuk hout tussen alle draagarmen wringen om speling te ontdekken maar zelfs dan heb je kans dat je het niet vind , kan ook een kapotte schokdemper zijn , het is teveel om zo maar even te zeggen dat is het

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oké. Leuke speurtocht dus. Koppelstangen van de stabi zijn volgens mij inderdaad niet 100% meer, maar of dat zo'n 'bonk' geeft betwijfel ik. Dat hoor ik wel bij oneffenheden maar waar ik naar zoek is een andere bonk denk ik.

 

Het zijn niet de wielen die ergens tegenaan komen, gezien ik het meestal hoor met de wielen recht.

 

 

Natuurlijk afhankelijk van wat het blijkt te zijn, kan het kwaad om er mee te blijven rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb bij ander forum lid zijn auto na gekeken ook met zo Bonk

 

het was Koppelstangen van de stabi en de rubber van de stabi was versleten en toe was het opgelost bij deze passat,

ik zou toch ff goed kijken

want die zijn continu in beweging vandaar.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden