Ga naar inhoud
  • 0

Materiaal van aandrijfashoes


Gast Hans 555

Vraag

Van mijn Passat 3c, 2.0 TDI (140 PK) was onlangs een aandrijfashoes gescheurd. Deze is inmiddels vervangen. Vraag is of deze aandrijfashoezen er ook zijn in een rubber uitvoering. Het materiaal dat nu gebruikt wordt is zg. thermoplastic en is harder dan rubber. Bestaan er rubberashoezen voor mijn type Passat. En waar zijn deze eventueel te koop. Bij voorbaat dank voor de antwoorden. Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is er niemand die de vraag kan beantwoorden? Misschien zijn er helemaal geen rubberen ashoezen voor de 3c te verkrijgen. Ook dat is een antwoord kunnen. Bedankt alvast. Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is er nooit een aandrijfashoes van (puur) rubber maar van diverse samenstellingen, geheim van de fabrikant, zit ongetwijfeld kwaliteit verschil in. De hoes moet tegen het Molybdeenvet kunnen, hitte, vocht en duizenden kilometers kunnen rekken op de vouwranden. Weet wel dat sommige aftermarkethoezen snel weer stuk gaan, los van welke rubber/ kunstof legering ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp ook wel dat er geen aandrijfashoezen zijn van 'puur' rubber en dat het altijd een samenstelling is van diverse materialen. De man die mijn auto onderhoudt had het over twee verschillende soorten aandrijfashoezen, rubber en geheel kunststof/synthetisch materiaal. Hij vroeg zich af of er ook 'rubberen' aandrijfashoezen voor de 3c bestaan, vandaar mijn vraag op dit forum.

Ik begrijp uit het antwoord dat ik het toch maar moet houden bij de originele aandrijfashoezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De originele aandrijfashoezen = compleet set voor 3C

 

heb ook voor de taxi auto's 3C ook originele aandrijfashoeze die zijn ff anders dikker/enz. en duurder

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden