Ga naar inhoud
  • 0

Gevalletje Waterschade..??


robertbl

Vraag

Sinds 2 weken ben ik trotse eigenaar van een iet wat verwaarloosde 3BG 2.8l V6 4motion. Naast het feit dat ik nogal wat verrassingen ben tegengekomen (oa lekke kleppendekselpakkingen, gescheurde uitlaten enz) had ik van de vorige eigenaar begrepen dat de linker achtermat af en toe wat vochtig was.

Aangezien ik vind dat auto’s geen boten zijn ben ik maar eens op onderzoek uitgegaan.. Na een weekje te hebben gereden (vnl in de regen..) was niet alleen de achtermat nat, maar alle matten. Na het verwijderen van ongeveer het hele interieur (voorstoelen, middenconsole, achterbanken, onderkanten dashboard, computer van de tiptronic en de confortmodule tenslotte de hele bekleding verwijderd. Toen stond er evengoed nog 8 liter water in de auto.. :angry:

2gskh87.jpg

4ieflj.jpg

 

Inmiddels is alles droog en weer werkend in elkaar gezet. Lekkage is van 3 (bekende) plekken gekomen, te weten onder de hoofdcomputer vandaan, de pluggen van de accu en rembooster bak en naar mijn mening vnl. onder het interieurfilterhuis door. Ook dit allemaal naar behoren met nieuwe pakkingen en het verwijderen van de desbetreffende pluggen opgelost. Mede dankzij dit fantastische forum heb ik genoeg info kunnen vinden over alle water problemen..

Overigens heeft het mij positief verrast dat er vrijwel geen roest aan de auto te vinden is, niet in de accu bak en niet onder de toch al waarschijnlijk heel lang natte vloeren..

 

De dame van de wasstraat keek wel raar toen ik voor 3 wasprogramma’s tegelijk kwam: is uw auto zo vies? Nee hoor, hij is best schoon maar ik vind het gewoon zo leuk in de wasstraat.. 8-)

Resultaat, een weer helemaal waterdichte Passat.. :D

 

Maar, jawel er is een maar..

 

Ik vermoed dat het meeste water onder het interieurfilter door, door de plastic luchtaanvoerbuizen naar alle 4 de zitplaatsen is gestroomd. Als dat klopt heeft het water ook door/over de unit waar de bedieningskleppen zitten gestroomd en daar zit nu een elektrisch probleem. Het heveltje wat je op de foto ziet lijkt op een soort servohevel en die staat constant te jitteren..

 

2i94htx.jpg

 

Nu is mijn vraag, is dat wat ik zie idd een soort servo van luchtbedieningskleppen en zo ja wat doet die klep en ten tweede, weet iemand of ie vervangbaar is zonder letterlijk het hele dash te moeten slopen??

 

Grtz Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zozo Robert

wel luxe zo zwembad in je passat :shock:

 

nou dit is niet van 1 regen bui :cry: ik hoop dat nu echt op gelost is :?:

een was bij je accu onder de kap vol met troep ( boom blaadjes, Enz ) waar door de afvoer plug vol zat :!:

en heb je geen elektrisch probleem in je auto nu ? zo als comvoor module enz,

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, waren zeker een paar regenbuien. Overigens stond de comfortmodule kast ook vol water. Maar tot nu toe geen electrische storing daarin.

 

En idd, vol troep, 10 cm water om de accu heen.

 

Maar, wat zijn nu die hevels onderaan mijn dashboard, bij die witte pijlen, iemand een idee?

 

Rbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tip kijk en maak je comfortmodule kast open kijk daar droog is en of je geen bloemkool aan slag heb.

 

en de witte pijlen dat is voor je kachel huis klep motor voor warm of koude lucht in je auto welt hebben.

 

GR fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, heb ik natuurlijk gedaan. en nee, er stond een halve liter water in de zgn "waterdichte" kast en de computer was ook nat. :( Printplaat heeft 2 dagen in de rijst gelegen en de stekker was iets gecorrodeerd. Voorzichtig schoongemaakt met electro cleaner. Alles gedroogd en in elkaar gezet en ik kan geen rare dingen ontdekken. Hoop dat ik mazzel heb gehad.

 

Maarre, die kachelhuis klep motor is wel naar de kl*te.. Staat de hele tijd te tikken / jutteren. Is die vervangbaar zonder het hele dash te slopen?

 

Thks en Grtz Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok je kan via de vag- com de acc uitlezen dat ie stuk is of en de stelmotor op basis zetten dat is de tikken / jutteren weg hoop ik

of anders kan je een nieuwe motor kopen kan je zo in bouwen zonder hele dash te slopen

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden