Ga naar inhoud

Gateway oke of toch niet?


JoVos

Aanbevolen berichten

Ga binnenkort deze RNS510 aanschaffen : http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=113&t=46962

(RNS510 D, was een B versie, is ge-upgrade naar C versie met V* navigatie erop)

Gatewaynummer is de volgende : 3C0 907 530 C

Voor zover ik begrijp zou dit niet de juiste zijn waardoor mijn batterij gaat leeglopen??

Klopt dit en beter een andere zoeken?

Dacht aan E of daarboven (geen K)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, je kunt gewoon een gateway Q versie nemen, is plug en play, dwz je hoeft hem niet te hercoderen.

Bij de ene C-versie gebeurd het wel, de andere niet schijnbaar. Heb toen ook een Q-versie er in laten zetten om dat voor te zijn.

 

ik heb een C gateway, B versie rns upgrade naar C versie werkt PERFECT!! geen enig probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, je kunt gewoon een gateway Q versie nemen, is plug en play, dwz je hoeft hem niet te hercoderen.

Bij de ene C-versie gebeurd het wel, de andere niet schijnbaar. Heb toen ook een Q-versie er in laten zetten om dat voor te zijn.

 

ik heb een C gateway, B versie rns upgrade naar C versie werkt PERFECT!! geen enig probleem.

 

Ik heb de RNS 510 F versie, bij de C gateway bleef ie aan staan dwz na een half uur opnieuw starten komt het VW logo niet te voorschijn, hij blijft stroom trekken. Neem liever het risico niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij komt de logo wel te voorschijn.

het beste is ook denk ik nadat je hem hebt ingebouwd. met vagcom inloggen en alles uitzetten dat waar de rns naar opzoek is via je gateway. bij mij hebben we dat namelijk zo gedaan, misschien licht het daar aan dat het wel goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij komt de logo wel te voorschijn.

het beste is ook denk ik nadat je hem hebt ingebouwd. met vagcom inloggen en alles uitzetten dat waar de rns naar opzoek is via je gateway. bij mij hebben we dat namelijk zo gedaan, misschien licht het daar aan dat het wel goed zit.

 

En naar wat gaat deze allemaal op zoek? :wink:

Hoe kan ik tevens nagaan of deze batterij laat leeglopen of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er zelf niet veel verstand van, maar ik begreep dat hij dan naar bijvoorbeeld naar je climate zoekt omdat bij de nieuwere versies je climate op je rns wordt getoond of naar een complete usb port. dinges die je auto niet ondersteund en dat hij daardoor stroom trekt.

 

ik kan het mis hebben, dit is wat ik heb ik begrepen.

en of hij je batterij leeg trekt denk ik dat je het zal wel merken bij het starten nadat de auto een dag stil heeft gestaan.

 

Groetjes

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet gateway 3C0907530Q gescoord :-)

Dit probleem is dan ook weer opgelost nu het volgende: hoe moet ik deze installeren en moet deze gecodeerd worden?

 

Je moet als een reptiel op je rug onder het dashboard gaan liggen, hoe kleiner je handen hoe gemakkelijker het gaat. De onderplaat waar de stekker van de canbus inzit los halen, 3 x torx 20 parkers, de stekker van de can bus kun je er effe uitklikken. Daarna het linker handschoenen kastje eruit halen, bovenin zitten 2 kunstof lippen, die moet je stevig naar achterbuigen, zover dat je het bakje naar voren kunt kantelen en uit de 2 halve lippen trekt. Daarna het kunstof gedeelte met 2 pijpjes verwijderen van de kacheluitlaat, zit met 1 torx parker vast, kun je net met schroevendraaier losdraaien tussen stuurkolom en kastje wat je hebt verwijderd. Daarna op je rug met goed licht de blauwe stekker van gateway verwijderen, clipje met klein schroevendraaiertje indrukken, daarna gateway verwijderen door uit de 2 palletjes te klikken. Monteren in omgekeerde volgorde, zorg dat de sleutel uit contact is. Je hoeft de Q niet te herprogrammeren, plug en play!

Succes!

P.S. Wat je wel even moet doen is met vcds de oude installatielijst overnemen, vind je bij menu, kiezen, gateway installatielijst. Je kunt ook effe een fotootje van het screen maken. Bij de nieuwe gateway vink je alles hetzelfde aan, maar ga niet hercoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden