Ga naar inhoud
  • 0

Hoogte verschil wielen achterzijde passat 3bg


remco.vd.eijnden

Vraag

Bij mijn passat 3BG ligt mijn linker achterwiel iets dieper in de wielkast en steekt ie iets verder naar buiten als de rechter zijde.

Het is niet heel veel.. (Het linker wiel steekt zo'n 5mm verder naar buiten en licht aan die zijde ook iets lager) maar het stoort me wel.....

Bij mijn vorige schroefset was dat ook al het geval en met de schroefset die ik er nu iets meer als een half jaar onder heb ook, dus lijkt het me niet aan de schokbrekers te liggen...

Dus is mijn vraag wat kan het zijn :? Zijn het misschien mijn achteras rubbers of heeft de achteras een tikje gehad....

Had de vorige keer wel gezien dat de boven en onder rubber waar de veer tussen klemt al wat slechter begonnen te worden.

Zou er daardoor verschil kunne optreden lussen links en rechts....

 

Groeten Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
heb je een 4Motion???

 

zo ja kan de ze uitlijnen .

 

Groetjes Fai

 

Hey Fai,

 

Nope ik heb gewoon voorwiel aandrijving.

Ik had ook gelezen dat je de achteras wat kon verzetten :? Hoe of wat weet ik ook niet....

Maar dan ziet ik ook nog met het hoogte verschil... Zou dat aan die rubbers tussen de veren kunnen liggen...

 

Groeten Remco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook gelezen dat je de achteras wat kon verzetten :? Hoe of wat weet ik ook niet....

Maar dan ziet ik ook nog met het hoogte verschil... Zou dat aan die rubbers tussen de veren kunnen liggen...

 

De achteras zit vast met 3 bouten aan elke zijde, deze kun je losdraaien en met de ruimte in de boutgaten (mbv een uitlijnbank) ervoor zorgen dat de as haaks op de rijrichting komt te staan en in het midden.

 

Als de metalenbus in de achterasrubbers niet meer vastzitten aan het rubber, dan is de achterasrubber stuk. Nadat bij mij de rubbers zijn vervangen en de achteras goed is gemonteerd was bij mij het hoogteverschil weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden