Ga naar inhoud
  • 0

Bobine vervangen


Scallie

Vraag

Hallo,

 

Mijn motormanagment lampje is gaan branden en ik vermoed dat er weer een bobine vervangen moet worden.

Ik heb dit al een keer eerder gehad, met dezelfde symptomen. Dit koste toen €112,- bij de garage.

Nu zie ik dat een bobine via internet ongeveer €35,- kost en het lijkt me dat ik dit wel zelf moet kunnen.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het vervangen van de bobine. Kan ik deze gewoon recht omhoog trekken

of moet je ze eerst draaien of iets dergelijks? Ik zie ik op internet diverse merken voorbij komen o.a. Beru en Bosch. Welk merk is het beste?

Het gaat overigens over een Volkswagen Passat Variant (3B6) | 2000.11-2005.08 - 2.0 Motor: 1984ccm 130pk : ALT (1e registratie: 2002-11-29).

 

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo

 

paar maanden geleden zijn de bobines vervangen van mijn passat 3BG 1.8T uit 2002.

 

Dit is gebeurt bij een servicepunt van VW

 

Ik hoefde helemaal niks, noppes, nada te betalen, viel onder garantie / coulance

 

Ik zou ff navraag doen bij de dealer

 

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Leuk op vakantie en blijkt in Munchen dat de motor op 3 cilinders draait; VAG service heeft de defecte bobine vervangen. Op de terugweg bij Venlo weer een defect .... Conclusie: na 150.000 km alle bobines vervangen. Coulance? Ik heb het niet gekregen van Udenhout in Eindhoven. De vervanging hield in vier schroefjes losdraaien zodat de kabelgeleiding los komt en vervolgens de bobines vervangen. De schroefjes vragen wel een specifieke kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden