Ga naar inhoud
  • 0

trillen bij afremmen


turbojong

Vraag

Hallo,

 

In juni dit jaar heb ik alle schijven en blokken laten vervangen. Echter, sinds kort trilt de auto nogal bij afremmen, alleen overigens bij snelweg-snelheden (100-120). Kromme remschijven lijkt mij uitgesloten, deze zijn vrijwel nieuw. Is er een andere bekende oorzaak?

 

Ik hoor het graag.

 

Groet, Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou toch even teruggaan naar de dealer/garage. Het kan zomaar dat je met een hete remschijf door wat veel water bent gegaan en daardoor de remschijf plaatselijk te snel/te veel is afgekoeld. Remedie: nieuwe remschijven en blokken.... Of heb je imitaties gemonteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eelco, neem gewoon contact op met JB autoservice en leg het probleem eens voor. Bij de dealer had ik er in ieder geval garantie op. Ik neem aan dat het bij JB net zo zal zijn..... Lijkt me onderling ook goed op te lossen. Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inremmen: doe het goed!

Het is natuurlijk zonde van je geld als je een dure remmen-upgrade hebt gedaan en vervolgens niet de optimale werking uit de stoppers haalt. Door een goede inwerkperiode haal je meer uit je autoremmen.

Nieuwe remmen inrijden

Als er nieuwe blokken en schijven op de 'ride' zitten is het zaak deze op de juiste manier te laten wennen.

 

Inremmen doe je op een rustige weg.

Ga dus nooit kort na de montage fout inremmen.

Dit kan permanente nadelige prestatie gevolgen hebben. :angry:

 

De eerste meters...

 

Doe je voorzichtig aan! De eerste paar keren dat je remmerij gebruikt zal er niet veel gebeuren.

 

Rem een paar keer zacht op lage snelheid, zo maak je wat 'bite'. Als met 80km/h rijdt en je moet opeens voor het eerste remmen kun je voor een minder aangename verassing komen te staan

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden