Ga naar inhoud
  • 0

roeten van auto met DPF...


Fopperr

Vraag

Mijn passat 2.0tdi BMP met DPF heeft vanaf de vakantie wat roet in de uitlaat... normaal zou je zeggen... dat hoort.

 

Het probleem is dat ik na een bergrit terug kwam in het dorp en werd ingehaald door een blauw/grijze "kwalm". Ik dacht... bbq?? Zonder mij? Maar dat bleek mijn auto te zijn geweest. De auto liep verder normaal alleen klonk hij "zwaar" alsof een demper ergens lekte.

 

Even contact gehad met Matthijs en die vroeg of de auto vettigheid had in de uitlaat, dat was verder niet het geval. Wel had ik het gevoel dat ik de rest van de rit minder vermogen had. De volgende dag de auto gestart en nergens last meer van. De hele vakantie eigenlijk niet en hij rijdt als een trein!

 

Ik heb net even het oliepeil gechecked en die staat net boven de min. Voor de gein even mijn vinger door de uitlaat gehaald en nu zat er wel roetvorming in de uitlaat....

 

Kan er een verband zijn tussen olie "verbruik" (is niet veel hoor, maar leek meer te zijn als normaal) en het roet in de uitlaat?

 

Ik heb een 1.5 maand terug een LMM vervangen en nadien loopt de auto veel beter, mijn EGR schijnt ook niet helemaal lekker te zijn, maar is niet kapot. Kan dit samen hangen?

 

Mijn gereedschapkoffer heb ik bij mijn schoonmoeder staan en daar zit net m'n setje torx in dus kan het brandstoffilter niet controleren. Ik wil er sowieso even een nieuw filter in zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden