Ga naar inhoud
  • 0

Verlagen Passat Variant 3C 2006


hoekema26

Vraag

Goedemiddag,

 

Stel dat ik onze passat een stukje wil verlagen (niet te veel) hoe zouden jullie het dan aanpakken?

 

Ik wil wel wat rekening houden met het budget dus ik zit zelf te denken aan andere veren, maar:

 

- moet er altijd voor en achter verlaagd worden?

- zijn bijv. sportline veren voldoende om de auto een klein stukje te verlagen

- is het voldoende om alleen de veren te vervangen?

- wat zou zoiets ongeveer kosten?

 

Zoals te lezen is ben ik een leek......graag jullie hulp!

 

Groet Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Goedemiddag,

 

Stel dat ik onze passat een stukje wil verlagen (niet te veel) hoe zouden jullie het dan aanpakken?

 

Ik wil wel wat rekening houden met het budget dus ik zit zelf te denken aan andere veren, maar:

 

- moet er altijd voor en achter verlaagd worden?

- zijn bijv. sportline veren voldoende om de auto een klein stukje te verlagen

- is het voldoende om alleen de veren te vervangen?

- wat zou zoiets ongeveer kosten?

 

Zoals te lezen is ben ik een leek......graag jullie hulp!

 

Groet Mark

1. Ja, voor en achter ivm de optiek en verschillende rijeigenschappen. Verlagingsveer is vaak stugger

2. Als je het sportonderstel bedoelt, ja maar volgens mij heb je daar ook een ander type demper bij zitten af fabriek

3. Kan, moet je goed dempers hebben. Anders heb je in korte tijd dubbele kosten van monteren/uitlijnen e.d.

4. Afhankelijk van merk, schat ik tussen de 150 euro (Eibach veren -30mm) tot >1000 euro voor een Eibach, Bilstein, KW schroefset excl. montage/uitlijnen e.d.

 

E.e.a. belangrijk wat je budget is. Ik rij met een Koni Sportkit -40mm en ben er zeer tevreden over. Kost ongeveer 450 euro excl. montage/uitlijnen e.d.

 

Fopperr hier op het forum heeft zowel met Eibach veren als nu met een Koni Sportkit gereden, PB hem maar voor zijn ervaringen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden