Ga naar inhoud
  • 0

wie kan hulp bieden vervangen draagarmen 3b


rudy80

Vraag

Hallo allemaal.

 

Wie is er in de gelegenheid om mij tips en evt. hulp te bieden bij het vervangen van de twee bovenste draagarmen van mijn passat 3b.

Ik heb geen twee linker handen maar zit er over in dat ik de oude draagarmen niet los zal krijgen, met name de bouten. Dit omdat ik dit op het forum overal terug lees. Ik heb hier dan ook geen ervaring mee.

 

Is er iemand in de gelegenheid die in de regio Weert iets voor me kan regelen.

 

Inafwachting Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dan moet het wel gaan denk ik, ik ben al bezig met een behandeling WD40 om alles los te weken.

 

Dus bouten losdraaien, zaakje schoonmaken en nieuwe draagarmen weer plaatsen. aandraaien wanneer auto ingeveerd is!?

Stel dat er een bout zo gruwelijk vastzit welke is dat dan?

 

Ik zal eens kijken hoe het loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://cgi.ebay.de/MEYLE-HD-Querlenker- ... 58882595fb

 

Deze heb ik zelf gevonden op E-bay.de

Waarschijnlijk zijn de draagarmen van mijn 3B ook aan vervanging toe. Het merk Meyle is blijkbaar een kwalitatief goed merk. Deze zijn wel duurder als de goedkopere die bv op marktplaats staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de bouten afbreken, welke is dat dan. De bouten die boven acheraan zitten of die zeg maar aan de vering, stuurinrichting vast zit. Hoe moet ik dan te werk gaan, moet ik dan de zaak gaan uitboren of de bout doorzagen? dit is net het gene waar ik een beetje tegen op zie. Verder hoef dus niet een nieuw draadeind te tappen of iets dergelijks, heb hier namelijk niet de materialen voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het gaat om de bout die de 2 bovenste draagarmen bij elkaar houdt net boven het wiel zeg maar, deze bout is even op de gok zo'n 15 cm lang.

Ik heb de bovenste draagarmen samen met een collega vervangen, alles ging prima, behalve die bout. De bout is volgens mij van staal, ik heb em uiteindelijk eruit geboord.(ik had em wel al dagen van tevoreningespoten met WD40) Dit heeft me wel 7 HSS boortjes gekost.Als je er genoeg tijd voor uit trekt is er niks aan de hand. het zal uiteindelijk wel lukken.Ik heb mezelf toen toch een paar honderd euro bespaard. Ikken ook gevallen waarbij de bout gewoon zonder problemen los ging dus het is niet per definitie een probleem.

post-11804-1423825838,3529_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal Geweldig voor de goede toelichting met foto. alles is duidelijk, ffe flink in laten weken met WD40 hopende dat hij zo loskomt. betreft de bevestigingspunten van de draagarmen bovenin zal geen probleem zijn. Bij de bovenste voorste draagarm van mijn passat is het rubber daarvan helemaal op, het rubber zit als het ware los waardoor de arm vrij op en neer kan schuiven. moet ik als alles is vervangen de auto weer uitlijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als die lange bout echt vast zit wil warm stoken ook wel helpen.

Dit gaat ook wel met een hobby brander.(even de tijd nemen.

Je verbrand wel beide rubbers van de draagarm maar aangezien je ze beide vervangen moet is dit geen probleem.

Wel even een emmer water bij de hand houden voor het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden