Ga naar inhoud
  • 0

Carkit en radio komen niet in het MFA


Dieselgriezel

Vraag

Ik heb in mijn passat 3C een carkit met type nummer 3C0 035 729 E deze komt echter niet in het FIS menu (zie onderstaande foto). Heeft iemand misschien een idee hoe dit wel in het menu komt?

 

Ik heb het met vagcom wel aangegeven dat er een telefoon aanwezig is.

 

Tevens komt mijn radio niet meer in het MFA. Deze heb ik van een RCD 510 vervangen voor een RNS 510 versie C (deed het wel met de RCD). De knoppen op het stuur werken ook niet meer naar behoren. Ik kan alleen het geluid kan ik nog instellen op het stuur dus niet meer de pijltjes toetsen gebuiken.

 

Ik heb een gateway type 3C0 907 530 N. Ik heb mijn bordnetstuergerat aangepast naar een 30 byte nummer 3C0 937 049 AJ. Ik heb nu wel een licht & vison menu echter zit hier alleen comming home op en voetruimte verlichting. Ik kan de leaving home hier niet op vinden. Deze kan ik ook niet met vagcom vinden/aanvinken. Comming home is wel gelukt door in byte 00 bit 7 een vinkje te zetten.

 

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

post-10253-1423825667,269_thumb.jpg

post-10253-1423825667,3628_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Leaving home is Byte 0 bit 5... Je RNS staat waarschijnlijk op BAP protocol... dat moet je dan uitvinken en je gaat alles in het menu krijgen. En ik hoop voor jou ook uiteindelijk die telefoon!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Dreke het werkt.

 

Beetje jammer dat ik de leavinghome functie niet zelf gevonden had... :embarassed:

 

Het BAP protocol had ik al eens gedaan echter moet je dus ook nog een harde reset erbij uitvoeren op de radio.

Dit werkt nu ook prima! Inc kompas ziet er echt :thumb: uit.

 

En nu de telefoon ...... :bash::bash::bash: doet het nog steeds niet.

 

Volgende maand een Iphone 4 8-) . Weet jij wat voor mij de beste oplossing is? Het liefst wil ik het hebbben dat ik de touch adapter ook nog kan gebruiken icm de Iphone. Zou dit mogelijk zijn? Welke module heb ik nodig zodat het ZEKER werkt?

 

Alle tips en info is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het bekend probleem : rood MFA en iPhone...

 

Je hebt hiervoor een 1Z0 035 729 module van Skoda nodig. De touchadapter gebruik je dan niet meer, de bediening gaat volledig over de RNS of MFA/MFL...

 

Of je plaatst een witte tellerunit en je kan uit bijna alle huidige modellen kiezen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha Dre ik heb inmiddels de telefoonmodule binnen en gemonteerd..... hij werkt! :mrgreen: me so happy.

Ik heb wel een nieuwe draadboom geplaatst. Ik heb geen id waar het aan gelegen heeft maar ben erg blij dat het nu helemaal goed werkt. Tel boek komt zowel in het MFA menu als op de RNS.

 

Volgende maand de aaiefoon maar proberen... :roll: kan nie wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden