Ga naar inhoud
  • 0

counter resetten watchdogs RNS510


GravityZ

Vraag

weet iemand wat dit is/doet.

 

je kan in het sevicemenu van de rns510 kiezen om de counters te resetten.

als je dit selecteert laat hij een rijtje met watchdogs zien

 

achter de meeste staat het getal 0 maar achter watchdog 6 staat 1

 

waar is dit voor en kun je het resetten zonder je rns510 te vernaggelen.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een watchdog (waakhond) timer waakt intern over de elektronica.

Watchdog circuit's worden vaak toegepast om belangrijke punten in een apparaat te monitoren, dit kan d.m.v. hardware of software zijn.

 

De watchdog is een timer die loopt om processen te kunnen resetten.

In je apparaat draaien diverse processen, op software en hardware gebied. Eens in de zoveel tijd geven die een reset signaal aan de watchdog, om aan te geven dat ze nog functioneren. De timer springt dan weer op 0.

 

Stel dat zo'n proces hangt, dan krijgt de watchdog géén signaal meer. De watchdog bereikt dat op zeker moment de ingestelde eindtijd. Daarna zal de watchdog een reset signaal aan het proces geven, dus aan je hardware of software.

 

Dit voorkomt dus dat een functie van een apparaat vastloopt en niet meer zonder handmatige reset opgestart kan worden.

 

De teller waar jij het over hebt, geeft dus aan hoe vaak één van de watchdog's van de RNS jouw apparaat heeft moeten resetten.

Het is dus eigenlijk onnodig om deze tellers te resetten.

Die ene keer tot nu toe is dus best weinig, kun je mede afleiden dat het apparaat erg stabiel draait.

 

Wanneer een bepaald circuit kapot is in de RNS, zal de teller van de betreffende watchdog aardig op gaan lopen, waardoor een servicemonteur al gerichter naar een fout kan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

thanks, duidelijk.

 

de laatste tijd werkt mijn tmc slecht.

 

normaal gesproken geeft hij meldingen door en refresht deze binnen een minuut.

tegenwoordig krijg ik niets meer te zien en refresht het scherm ook niet meer

als ik dan een reset doe(knoppen boven) dat lijkt hij het weer te doen maar de volgende dag begint de ellende weer en zie ik weer niets.

 

ik had dit soort ellende ook met mijn oude vavigatie vesie(6.2)

nadat ik hem echter had geupgrade naar V7 heeft hij het werkelijk 2 maanden perfect gedaan(tot nu dan)

 

zou een reset van de watchdogs dus iets oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In theorie zou resetten van de watchdog niet moeten helpen, denk dan eerder aan andere vorm van reset. Vraag is alleen, in hoeverre blijven je settings dan behouden.

Ik zou eerder een andere oorzaak zoeken in dit proces van de TMC. Helaas, het blijft software.

 

Overigens, ik heb een VDO systeem, iets totaal anders, maar het is me daar ook met regelmaat opgevallen dat de TMC erg slecht ververst of oude data vasthoud. Maarja, dat systeem moet ik meerdere keren per jaar keihard resetten door de zekering eruit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja die oude dat was me ook al opgevallen

 

op een gegeven moment had ik elke dag dezelfde meldingen echter als je op een entry drukte dat gaf hij wel aan dat deze net opgehaald was.

 

het lijkt dan dat alles het doet maar de data is niet actueel

 

lijkt er dus op dat een groot deel van mijn probleem ook toe te wijzen valt aan gebrekkige tmc distributie

het signaal daar ligt het niet aan want dioe sterkte is goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden