Ga naar inhoud
  • 0

Geen MFD (navi) in MFA


kevinh

Vraag

Hallo,

Ik zit al enige tijd op dit forum te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, maar helaas geen resultaat.

Wellicht is iemand hiermee bekend?

 

Ik mis namelijk sinds een aantal weken de Navigatie- en Audio- menu's in de boordcomputer. Het enige wat ik onder het hoofdmenu nog krijg is MFA en Setup. Het betreft MFA met grote display, rood.

Ook bij het navigeren krijg ik geen aanwijzingen meer in het display. Dat was altijd wel zo. Op de navi-unit (MFD2 CD) doet alles het nog prima, alleen blijft de unit nu uitgeschakeld bij starten van de auto en krijg ik dus ook geen welkomstscherm meer. Voorheen ging de radio vanzelf aan als ik 'm daarvoor niet handmatig had uitgezet. Toeval?

 

Volgens mij is dit niet met een instelling op te lossen. Ik heb alles doorgespit, maar kan niks vinden. Ook aan de achterkant van de navi-unit ziet alles er goed uit; geen loszittende stekkers, geen kabelbreuk.

Ik heb zowel de boordcomputer als de MFD gereset naar fabrieksinstellingen. Helaas geen resultaat.

 

Iemand nog suggesties? Anders binnenkort maar even naar de VW dealer. Dat lag toch al in de planning, maar ik heb het natuurlijk liever vandaag dan morgen opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik was te voorbarig met mijn post, probleem is opgelost!

 

Als wanhoopsdaad de accu een tijdje losgekoppeld en zie daar.....alles weer functioneel! Prettig dat de oplossing soms ook heel simpel kan zijn (en goedkoop).

Maar wel raar dat dit probleem kan ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja Foppe, die optie is er , maar dan is wel heel het scherm uit... En ik denk dat die bij de volgende start dan terug aangaat... (nog niet geprobeerd, wie heeft er nu een optie op 'uit' te zetten?)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden