Ga naar inhoud
  • 0

Piepende, jankende, huilende motor


reit

Vraag

Hoi,

 

Ik ben Roland Reitsma, woonachtig in Hardenberg (tussen Ommen en Coevorden)?? Tussen Zwolle en Emmen dan. Aan de Duitse grens. Ben 40 jaar oud en rij sinds 2004 in een VW Passat Variant Diesel 110PK.

Geweldige wagen, ben er superblij mee! En er kan ook zoveel in! Ik klus namelijk errug veel.

 

 

Sinds enige tijd komt er een piepend/fluitend geluid onder de motorkap van mijn VW-Passat vandaan. Dit nadat ik hem gestart heb. Na ongeveer 1/2 tot 1 km gereden te hebben is het weg.

In het begin (paar maanden terug) verdween het geluid helemaal als ik de climatronic uitzette. En kwam ook gelijk weer terug als ik hem weer aandeed. Nu helpt dat niet meer... Het geluid wordt dan wel een stuk minder.

Als ik mijn stuur helemaal in de uiterste standen draai, wordt het geluid veel erger.

Heb al met een buis aan mijn oor geprobeerd uit te vinden waar het nu precies vandaan komt. Niets opgeleverd.

Bij de garage geweest. Deze heeft wel een versleten rol vervangen. Hielp niets. Deze vertelden mij ook dat de dynamo óf vervangen dan wel gereviseerd moet worden.

 

Wie herkend dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt gelijk :oops: : Ik ben Roland Reitsma, woonachtig in Hardenberg (tussen Ommen en Coevorden)?? Tussen Zwolle en Emmen dan. Aan de Duitse grens. Ben 40 jaar oud en rij sinds 2004 in een VW Passat Variant Diesel 110PK.

Geweldige wagen, ben er superblij mee! En er kan ook zoveel in! Ik klus namelijk errug veel.

 

Groetjes :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zit te denken aan een poelie van je stuurbekrachtingingspomp.

Maar eh stel je eens voor in "ik ben.... , en ik rij....."

 

 

Hoi,

 

bedankt voor je antwoord.

 

Waarom wordt het geluid veel minder als ik de cilimatronic uitzet? En waarom was het gelijk helemaal weg toen ik dat een een paar maanden geleden deed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt gelijk :oops: : Ik ben Roland Reitsma, woonachtig in Hardenberg (tussen Ommen en Coevorden)?? Tussen Zwolle en Emmen dan. Aan de Duitse grens. Ben 40 jaar oud en rij sinds 2004 in een VW Passat Variant Diesel 110PK.

Geweldige wagen, ben er superblij mee! En er kan ook zoveel in! Ik klus namelijk errug veel.

 

Groetjes :cool:

Ok, ik bedoelde we hebben daar een topic gedeelte voor:

--clicable-->Ik ben ... en ik rij ... <--clicable--

 

greetz,

 

passatvw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt gelijk :oops: : Ik ben Roland Reitsma, woonachtig in Hardenberg (tussen Ommen en Coevorden)?? Tussen Zwolle en Emmen dan. Aan de Duitse grens. Ben 40 jaar oud en rij sinds 2004 in een VW Passat Variant Diesel 110PK.

Geweldige wagen, ben er superblij mee! En er kan ook zoveel in! Ik klus namelijk errug veel.

 

Groetjes :cool:

Ok, ik bedoelde we hebben daar een topic gedeelte voor:

--clicable-->Ik ben ... en ik rij ... <--clicable--

 

greetz,

 

 

 

 

 

biertje gehad, gezien je topic tijd! :lol:

passatvtw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het geluid wat je hoort zou de vrijloop poelie kunnen wezen dat geluid word steeds erger,en even je dynamo laten checken zou ook niet verkeerd zijn mocht deze aan vervanging toe zijn neem dan een goed gereviseerde. Deze zijn wat goedkoper dan een compleet nieuwe en meestal krijg je daar ook nog garantie op.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden