giromaat Geplaatst 9 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 Heb een fluitende turbo en kan aan een nieuw turbo komen voor weinig maar hoe kom ik er achter of die turbo bij mij gaat passen en of werken Heb een TDI 2.0 uit 2006 motor code BKP info turbo: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 9 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 Een BKP heeft de GT1749V turbo met 03G253014H als onderdeelnummer, dus als je hetzelfde nummer terugvind op de andere turbo zou die moeten passen. Bij twijfel zou ik bellen met bij JB Autoservice of Turbochargers.nl Bij mijn vorige auto had ik eerst ook een fluitende turbo die goed was. Hoeft dus niet te betekenen dat je turbo kapot is/gaat. Of heb je regelmatig noodloop en is de auto uitgelezen en wijzen de foutcodes naar een turbo probleem? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 giromaat Geplaatst 9 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 nee hij loopt goed maar wordt wel een beetje gek van die fluitoon vooral als hij kou is dus de code van de foto komt niet over met het nr wat jij opgeeft en neem ik aan het het niet gaat werken op de turbo staat 03 253056G V100 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 9 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 Wat ik net effe snel vond is dat de 03L253056G wel geschikt zou moeten zijn voor een 2.0 TDI 103kW. De code BV40D: BV40D-0002 kom ik uit op de 2.0 TDI CR 170pk BV40D-0007 kan ik niet vinden, misschien van een ander automerk/type? Op mijn vorige auto had ik uiteindelijk een GT1756VK turbo zitten, deze werd volgens de lijsten gebruikt voor een Audi 2.7 TDI en moest dus aangepast worden voor montage op een ARL 150pk blok. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 giromaat Geplaatst 9 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 oke kan hem overnemen voor 125 euro duur of koopje? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 9 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 oke kan hem overnemen voor 125 euro duur of koopje? Goedkoop, maar wat is de voorgeschiedenis (kmstand), is deze nog goed (schoepen, as, lichaam), garantie Ik had het niet gedaan zo lang de huidige turbo nog geen problemen geeft. Mocht deze aan vervanging toe zijn, dan ging ik naar een bedrijf waar ze of nieuw of gecontroleerd/bekend zijn met de turbo en garantie is dan ook wel prettig. Die fluit 's ochtends, dan zette ik de radio wel wat harder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 giromaat Geplaatst 9 januari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 het is een turbo waar men mee getest heeft blijkbaar was het probleem niet de turbo dus is hij verwijderd en nu ruimt men op vandaar geen idee wat een nieuwe kost Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 9 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2011 Op eBay.de heb je ze van 200 tot 450 euro, zie ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 27 januari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2011 heb ook zoiets gehad.... erg fluiten van de turbo.... was een (half) verstopte turbo slang o.i.d...... Was een Duitse garage en heb ze niet 100% begrepen maar iig iets met een slang en de turbo.... Probleem nu opgelost. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 16 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2011 heb ook zoiets gehad.... erg fluiten van de turbo.... was een (half) verstopte turbo slang o.i.d...... Was een Duitse garage en heb ze niet 100% begrepen maar iig iets met een slang en de turbo.... Probleem nu opgelost. maar dat fluiten van turbo was het heel erg te horen of net als bij heel lichtjes Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 16 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2011 klonk meer als gieren... een combi van gierend en het standaard fluiten... Hoor dit geluid wel vaker bij een 3c die voorbij komt rijden.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 dus dat is niet erg ???? hoop ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 herkende het van mijn auto, volgens mij toen een slang vervangen/schoongemaakt en daarna (70.000km) geen last meer van gehad. Misschien is uitlezen van je auto even het beste en naar laten kijken door iemand met verstand van deze motoren. Er is ongetwijfeld iemand die een vagcom o.i.d. heeft om even te helpen. Zou ik als ik jou was even een topic starten in de rubriek "VAGCOM" om dit verhaal kort uit te leggen en of iemand in de buurt woont die jou zou willen helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 dat heb ik al een keer gedaan met VAGCOM en hij zij dat hij nix kon vinden of horen maar ik twijvel niet dat hij niet goed heeft gedaan allen ik twijvel wel met die verhalen wat jullie vertelen een vriend van mij heeft vw sharan tdi 115pk 2002 en heeft hem gechipt naar 155 pk en na 1 jaar was turbo stuk en teoen had hij andere gekocht die ging na 2 mandene weer stuk onder weg op vakantie daar waar die op vakantie was hebben gevonden dat inderdaad een eizere of kopere slang van turbo verstopt was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 oh, dat is wel mooi balen... maar dan is er iets niet goed geweest. Volgens mij zijn de helft van de 3c's gechipt op het forum en geen enkel probleem. Of ze nou bij een zgn "goede" tuner zijn of een "slechte". Ik kan je zelf helaas niet helpen met vagcom of techniek.... stuur matthijs (vDub) eens een pb. Die kan je in ieder geval meer vertellen over de techniek van de passat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 en hoe is het met koppeling na chipen houdt die wel vol Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 bij mij wel, maar er zijn gevallen die de koppeling ook moeten vervangen. Maar heeft ook wel te maken met de km's die de auto gereden heeft en hoe de koppeling is op het moment van chippen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 bij mij wel, maar er zijn gevallen die de koppeling ook moeten vervangen. Maar heeft ook wel te maken met de km's die de auto gereden heeft en hoe de koppeling is op het moment van chippen. hoe kan je dan weten of je koppeling daar voor goed is of hoe lang die nog te leven heeft want mijn passat heeft net 162 000 gedraaid als ik vervelend ben met al die vragen moet je wel zegen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 je bent niet vervelend hoor, ben wel wat gewend. Ik bedoel of de koppeling al hoog zit met schakelen e.d. Weet niet precies hoe dit te meten is maar volgens mij kan dat niet echt. Je km stand zegt niet altijd wat over de slijtage van je koppeling. Ligt er maar net aan hoe er mee gereden wordt en of er bijv. vaak een zware aanhanger/caravan achter gehangen heeft. Veel verder qua info kan ik niet gaan omdat ik er verder weinig verstand van heb Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 Mijn 3c is bij 200000 gechipt en heeft nu 250000 op de klok staan met voor zover ik weet de eerste koppeling. En het is ook nog een BKP motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2011 Is ook een beetje geluk hebben. Er zijn weinig problemen bekend vwb de koppeling bij chippen hoor... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 18 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2011 Mijn 3c is bij 200000 gechipt en heeft nu 250000 op de klok staan met voor zover ik weet de eerste koppeling.En het is ook nog een BKP motor. wat is BKP motor ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 18 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2011 heeft iedereen zijn auto laten chipen door JB//JD of ziet er wat korting achter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 18 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2011 BKP = SLECHT... dat is een type 2.0TDI dat erg veel problemen heeft met pompverstuivers, tandempomp e.d. Zijn trouwens ook genoeg die zonder problemen rijden. Jij rijdt een 105kw diesel toch? Dan heb je nergens last van. Dat zijn over het algemeen hele betrouwbare motoren (ik ben de enige die daar pech mee heeft gehad...). Niet druk om maken in jouw geval. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 18 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2011 Nee, JD schijnt wel de beste te zijn maar daar verschillen de meningen nogal over. Nadeel is van chippen altijd dat als de motor in de soep loopt, om wat voor een reden dan ook, je niet terug hoeft te komen bij de chipper want die heeft niks fout gedaan... Ik denk ook niet dat een motor alleen kapot loopt door het chippen, vaak slecht onderhoud of hoge km-stand i.c.m. slecht rijgedrag zoals niet warm rijden etc. De 1.9tdi wordt wel stukken leuker met chippen. Boven de 3000RPM is hij ineens een stuk sneller... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 carakovac79 Geplaatst 18 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 februari, 2011 BKP = SLECHT... dat is een type 2.0TDI dat erg veel problemen heeft met pompverstuivers, tandempomp e.d. Zijn trouwens ook genoeg die zonder problemen rijden. Jij rijdt een 105kw diesel toch? Dan heb je nergens last van. Dat zijn over het algemeen hele betrouwbare motoren (ik ben de enige die daar pech mee heeft gehad...). Niet druk om maken in jouw geval. nee! maar wel 105 pk echt traag maar hier voor had ik A4 TDI 130 pk avant die was echt piteh Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
giromaat
Heb een fluitende turbo en kan aan een nieuw turbo komen voor weinig maar hoe kom ik er achter of die turbo bij mij gaat passen en of werken
Heb een TDI 2.0 uit 2006 motor code BKP
info turbo:
Link naar reactie
Delen op andere sites
43 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten