Ga naar inhoud
  • 0

Turbo


giromaat

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een BKP heeft de GT1749V turbo met 03G253014H als onderdeelnummer, dus als je hetzelfde nummer terugvind op de andere turbo zou die moeten passen. Bij twijfel zou ik bellen met bij JB Autoservice of Turbochargers.nl

 

Bij mijn vorige auto had ik eerst ook een fluitende turbo die goed was. Hoeft dus niet te betekenen dat je turbo kapot is/gaat. Of heb je regelmatig noodloop en is de auto uitgelezen en wijzen de foutcodes naar een turbo probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik net effe snel vond is dat de 03L253056G wel geschikt zou moeten zijn voor een 2.0 TDI 103kW.

 

De code BV40D:

 

BV40D-0002 kom ik uit op de 2.0 TDI CR 170pk

BV40D-0007 kan ik niet vinden, misschien van een ander automerk/type?

 

 

Op mijn vorige auto had ik uiteindelijk een GT1756VK turbo zitten, deze werd volgens de lijsten gebruikt voor een Audi 2.7 TDI en moest dus aangepast worden voor montage op een ARL 150pk blok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke kan hem overnemen voor 125 euro duur of koopje?

Goedkoop, maar wat is de voorgeschiedenis (kmstand), is deze nog goed (schoepen, as, lichaam), garantie :?:

 

Ik had het niet gedaan zo lang de huidige turbo nog geen problemen geeft. Mocht deze aan vervanging toe zijn, dan ging ik naar een bedrijf waar ze of nieuw of gecontroleerd/bekend zijn met de turbo en garantie is dan ook wel prettig.

 

Die fluit 's ochtends, dan zette ik de radio wel wat harder :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb ook zoiets gehad.... erg fluiten van de turbo.... was een (half) verstopte turbo slang o.i.d...... Was een Duitse garage en heb ze niet 100% begrepen maar iig iets met een slang en de turbo....

 

Probleem nu opgelost.

 

 

maar dat fluiten van turbo was het heel erg te horen of net als bij heel lichtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

herkende het van mijn auto, volgens mij toen een slang vervangen/schoongemaakt en daarna (70.000km) geen last meer van gehad. Misschien is uitlezen van je auto even het beste en naar laten kijken door iemand met verstand van deze motoren. Er is ongetwijfeld iemand die een vagcom o.i.d. heeft om even te helpen.

 

Zou ik als ik jou was even een topic starten in de rubriek "VAGCOM" om dit verhaal kort uit te leggen en of iemand in de buurt woont die jou zou willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat heb ik al een keer gedaan met VAGCOM en hij zij dat hij nix kon vinden of horen

maar ik twijvel niet dat hij niet goed heeft gedaan

allen ik twijvel wel met die verhalen wat jullie vertelen

 

een vriend van mij heeft vw sharan tdi 115pk 2002 en heeft hem gechipt naar 155 pk en na 1 jaar was turbo stuk

en teoen had hij andere gekocht

die ging na 2 mandene weer stuk onder weg op vakantie

daar waar die op vakantie was hebben gevonden dat inderdaad een eizere of kopere slang van turbo verstopt was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oh, dat is wel mooi balen... maar dan is er iets niet goed geweest.

 

Volgens mij zijn de helft van de 3c's gechipt op het forum en geen enkel probleem. Of ze nou bij een zgn "goede" tuner zijn of een "slechte".

 

Ik kan je zelf helaas niet helpen met vagcom of techniek.... stuur matthijs (vDub) eens een pb. Die kan je in ieder geval meer vertellen over de techniek van de passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij mij wel, maar er zijn gevallen die de koppeling ook moeten vervangen. Maar heeft ook wel te maken met de km's die de auto gereden heeft en hoe de koppeling is op het moment van chippen.

 

hoe kan je dan weten of je koppeling daar voor goed is

of hoe lang die nog te leven heeft

want mijn passat heeft net 162 000 gedraaid

 

 

als ik vervelend ben met al die vragen moet je wel zegen :embarassed::embarassed::embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je bent niet vervelend hoor, ben wel wat gewend.

 

Ik bedoel of de koppeling al hoog zit met schakelen e.d. Weet niet precies hoe dit te meten is maar volgens mij kan dat niet echt.

 

Je km stand zegt niet altijd wat over de slijtage van je koppeling. Ligt er maar net aan hoe er mee gereden wordt en of er bijv. vaak een zware aanhanger/caravan achter gehangen heeft.

 

Veel verder qua info kan ik niet gaan omdat ik er verder weinig verstand van heb :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP = SLECHT... :wink: dat is een type 2.0TDI dat erg veel problemen heeft met pompverstuivers, tandempomp e.d. Zijn trouwens ook genoeg die zonder problemen rijden. Jij rijdt een 105kw diesel toch? Dan heb je nergens last van. Dat zijn over het algemeen hele betrouwbare motoren (ik ben de enige die daar pech mee heeft gehad...).

 

Niet druk om maken in jouw geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, JD schijnt wel de beste te zijn maar daar verschillen de meningen nogal over.

 

Nadeel is van chippen altijd dat als de motor in de soep loopt, om wat voor een reden dan ook, je niet terug hoeft te komen bij de chipper want die heeft niks fout gedaan... Ik denk ook niet dat een motor alleen kapot loopt door het chippen, vaak slecht onderhoud of hoge km-stand i.c.m. slecht rijgedrag zoals niet warm rijden etc.

 

De 1.9tdi wordt wel stukken leuker met chippen. Boven de 3000RPM is hij ineens een stuk sneller...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BKP = SLECHT... :wink: dat is een type 2.0TDI dat erg veel problemen heeft met pompverstuivers, tandempomp e.d. Zijn trouwens ook genoeg die zonder problemen rijden. Jij rijdt een 105kw diesel toch? Dan heb je nergens last van. Dat zijn over het algemeen hele betrouwbare motoren (ik ben de enige die daar pech mee heeft gehad...).

 

Niet druk om maken in jouw geval.

 

 

 

nee! maar wel 105 pk echt traag maar hier voor had ik A4 TDI 130 pk avant die was echt piteh

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden