Ga naar inhoud
  • 0

Knarsend geluid bij wegrijden


ArchaonSteve

Vraag

Beste Forumleden,

 

Ik heb sinds kort een probleempje met de Passat. Het is een 3B sedan, 2.3 VR5 uit 1999.

 

Als ik wegrij op lage snelheden, is er een knarsend, krakend geluid te horen linksvoor. Het komt meestal voor nadat ik geremd heb en wegrij vanuit stilstand, op het moment dat de auto gaat rollen tijdens het koppelen.

Tevens bij het remmen vanaf hoge snelheden is er een forse trilling te voelen! Vandaar dat ik dus zit te denken aan aanlopende remschijf- of klauw, of een versleten remblok. Of kan het ook het wiellager zijn?? Het is alleen bij het wegrijden, en bij hele lage snelheden (bijna stilstaand) als ik weer gas geef.

 

Soms ook bij een ruwe weg of drempel is er linksvoor een klapperend geluid te horen, maar dit zijn hoogstwaarschijnlijk de draagarmen die aan vervanging toe zijn, en hebben volgens mij niets te maken met het knarsende geluid bij wegrijden.

 

Misschien dat jullie dit vaker hebben gehoord en snel een antwoord weten, dan gaat het repareren ervan ook een stuk sneller, als ik weet waar ik moet zoeken!

 

Alvast bedankt voor jullie hulp,

 

Steve

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden