Ga naar inhoud
  • 0

veel motorolie verbruik


dioneo

Vraag

Mijn passat is een beetje een probleemgeval. Zie dit topic.

 

Om kort te gaan: na een reeks reparaties aan de climatronic doet alles het weer. Maar sinds de laatste reparatie verbruikt de auto naar mijn idee veel motorolie. Ongeveer een halve liter heb ik moeten bijvullen de afgelopen 1000 km. Terwijl ik daarvoor eigenlijk nooit olie heb hoeven bijvullen. Misschien dat ik steeds te weinig heb bijgevuld, maar binnen één ritje tweemaal een motorolie-piep krijgen lijkt me niet normaal.

 

Lekkage is er niet voor zover ik kan zien (de oprit is schoon). Nu had een kennis van me opbeurend nieuws: waarschijnlijk is de turbo stuk.

 

Vóór ik weer naar de garage ga wil ik weten of het kan dat ze bij de laatste reparatie (voorbumper er af om airco-kabel te vervangen, aanjager van de kachel vervangen) iets hebben kunnen raken waardoor dit gebeurt.

 

Met 320.000 km weet ik dat eea kan gaan sluiten, maar binnen korte tijd ineens zoveel, dat lijkt me sterk.

 

Hoe dan ook, iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee dit lijkt me sterk, als die garage al iets geraakt heeft zou dat uitwendige lekkage moeten veroorzaken en niet inwendig.

Als de turbo stuk is kun je dit doorgaans voelen aan het asje als je de aanzuigbuis loshaalt. Kan natuurlijk met 320.000km, maar hoeft niet. Mijn vorige TDI ingeruild met 348.000km en 1e prima werkende turbo erop.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden