Mijn passat is een beetje een probleemgeval. Zie dit topic.
Om kort te gaan: na een reeks reparaties aan de climatronic doet alles het weer. Maar sinds de laatste reparatie verbruikt de auto naar mijn idee veel motorolie. Ongeveer een halve liter heb ik moeten bijvullen de afgelopen 1000 km. Terwijl ik daarvoor eigenlijk nooit olie heb hoeven bijvullen. Misschien dat ik steeds te weinig heb bijgevuld, maar binnen één ritje tweemaal een motorolie-piep krijgen lijkt me niet normaal.
Lekkage is er niet voor zover ik kan zien (de oprit is schoon). Nu had een kennis van me opbeurend nieuws: waarschijnlijk is de turbo stuk.
Vóór ik weer naar de garage ga wil ik weten of het kan dat ze bij de laatste reparatie (voorbumper er af om airco-kabel te vervangen, aanjager van de kachel vervangen) iets hebben kunnen raken waardoor dit gebeurt.
Met 320.000 km weet ik dat eea kan gaan sluiten, maar binnen korte tijd ineens zoveel, dat lijkt me sterk.
Vraag
dioneo
Mijn passat is een beetje een probleemgeval. Zie dit topic.
Om kort te gaan: na een reeks reparaties aan de climatronic doet alles het weer. Maar sinds de laatste reparatie verbruikt de auto naar mijn idee veel motorolie. Ongeveer een halve liter heb ik moeten bijvullen de afgelopen 1000 km. Terwijl ik daarvoor eigenlijk nooit olie heb hoeven bijvullen. Misschien dat ik steeds te weinig heb bijgevuld, maar binnen één ritje tweemaal een motorolie-piep krijgen lijkt me niet normaal.
Lekkage is er niet voor zover ik kan zien (de oprit is schoon). Nu had een kennis van me opbeurend nieuws: waarschijnlijk is de turbo stuk.
Vóór ik weer naar de garage ga wil ik weten of het kan dat ze bij de laatste reparatie (voorbumper er af om airco-kabel te vervangen, aanjager van de kachel vervangen) iets hebben kunnen raken waardoor dit gebeurt.
Met 320.000 km weet ik dat eea kan gaan sluiten, maar binnen korte tijd ineens zoveel, dat lijkt me sterk.
Hoe dan ook, iemand een idee?
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten