Ga naar inhoud

particulier auto's doorverkopen


doublem

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb wat rond gezocht hier EN op het internet maar ik vond geen antwoord op mijn vragen.

Even voor de duidelijk; dit is een Belgische situatie.

Ik heb toegang tot een garage en een garagist via het bedrijf van mijn vrouw. Nu wilde ik het volgende doen:

Ergens een schadewagentje (of gewoon een koopje zonder schade) opkopen van een particulier en deze opmaken en doorverkopen. Zo wil ik op termijn het beter doen als mijn spaarboekje ;) en met de winst mijn toekomstige wagen (en mods) sponseren.

Dus als ik een wagentje koop, die staat ingeschreven op zijn naam.

_ moet ik de wagen op mijn naam laten inschrijven en mag ik hem dan pas verkopen? Ik kan toch geen wagen doorverkopen die nog op de naam van de vorige eigenaar staat?

_ Als bij de wagen een 2dehandskeuring zit, deze is 2 maanden geldig maar als ik onmiddelijk hem doorverkoop, is dan de keuring nog geldig of moet ik hem opnieuw laten keuren onder mijn naam?

 

Hoe doet zo'n thuisverkoper dat allemaal? Je ziet toch vrij vaak een gewoon huis met op de optrit een autootje of 5 zonder platen en 'te koop' er op.

 

Groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2dehandskeuring is verplicht bij elke verkoop, + controle km stand dus dat moet je zowiezo doen

 

hij mag op een ander zijn naam staan als je hem verkoopt, jij moet enkel via factuur kunnen aantonen dat je de wagen wel degelijk gekocht hebt van die persoon.

 

jij bent niet verplicht de aangekochte auto in te schrijven als je er toch niet mee gaat rijden (je kan dan naar de keuring met Z platen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden