Ga naar inhoud

Wat heb ik allemaal nodig?


PassatSportline

Aanbevolen berichten

Ik heb heel wat gelezen over verschillende producten voor het ultieme schoonmaak van de auto. Maar ik kom er helaas niet uit met welke producten ik me auto moet schoonmaken.

 

Nu wil ik graag na de vakantie of tijdens de vakantie een polijstmachine kopen. Ik zag de DAP500 D/A en een ander polijstmachine bij de Makro:

 

aaabm.jpg

 

Welke adviseren jullie mij? en welke pads heb ik nodig voor de polijstmachine en welke producten?

 

Op dit moment heb ik een oude en goedkope polijstmachine die niet sterk genoeg is.

De producten dat ik gebruik, is ook in volgorde opgesteld:

- Meguiars NXT Car wash

- Meguiars Deep Crystal Polish - Step 2

- Meguiars Car Wax - Step 3

 

Vervolgens met producten van de Action de banden.. Maar heb van Shadow1 (Harry) een tip gekregen om het anders te doen.

 

Velgen in de ontvetter zetten, met een kwastje aanbrengen, kan dan ook goed bij de moeilijkste hoekjes Even laten inwerken en dan met een (autoshampoo) sopje met spons/wasborstel schoonmaken.Hierna afspoelen. Na drogen van de velgen heel lichtjes de velgen met een conserveringsolie ( gebruik zelf Bel-Ray) insmeren, voor de hoekjes weer een kwastje gebruiken. De velgen glimmen dan je tegemoet en voorkomt tevens corrosieproblemen...

 

Vergeten erbij te zeggen/vragen: De kleur van de auto is Shadow Bleu. Moet ik het in de zon of in de schaduw wassen? Of maakt dit helemaal niks uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt die rotary is niks.

Gewoon een goede kopen als je eraan toe bent.

 

Je kan het beste leren door eerst goed met een exc. om te gaan.

 

Rotary kan bij ondeskundig gebruik, veel schade aanrichten. :shock:

 

Step 1, 2 en 3 zijn als het ware voor de hand.

 

Bij machinaal werken heb je div. andere produkten.

 

Evt. kan je hier ook eens langs komen voor een detail.

Krijg je er uitleg bij.

 

Weet je precies hoe je de wagen moet onderhouden.

 

Komen wel meer van het forum bij me langs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden