Ga naar inhoud
  • 0

Gordellampje en meer...


Sharky

Vraag

Goedemiddag,

 

Na twee weken gereden te hebben in mijn nieuwe 3C zijn er toch wat zaken die mij gaan irriteren. Ten eerste wil ik graag dat vreselijke gordellampje en gepiep uit laten zetten. Ik wil namelijk graag zelf bepalen wanneer ik mijn gordel draag.

Daarnaast irriteer ik mij vreselijk aan het feit dat de auto voor mij gaat denken of zelf zijn eigen keuzes gaat maken. Zo is het bijvoorbeeld onmogelijk om de AutoHold funtie te activeren of te deactiveren wanneer de gordel niet wordt gedragen. Ditzelfde geldt voor het automatisch lossen van de handrem wat ook onmogelijk is als de gordel niet wordt gedragen. Ik weet dat het beter is om altijd de gordel te dragen, maar wil dit toch wel erg graag zelf beslissen....

 

Is dit op te lossen met VagCom of kan ik beter de draadjes van het gordelslot permanent met elkaar doorverbinden? Het plaatsen van een losse gordelsleutel (van de sloop) is namelijk geen (nette) optie.

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Groet,

Sharky

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het piepje uitzetten is geen probleem.als je een gordelslot van de sloop erin doet of de draadjes doorverbind dan werkt je airbag nog steeds.lijkt mij niet zo'n fijn gevoel eerst met je gezicht op het stuur en dan de airbag in je gezicht geactiveerd krijgen.

de handrem reageert ook niet als je de gordel niet om hebt als de piep ge/deactiveerd is.

ik heb mijn instrumentenpaneel zo staan dat de gordel 5 x piept en dan stopt;

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kan je instellen dat deze maar 5 keer piept?

met vag-com door je instrumenten paneel op japan (staat nu op europa) te zetten.

hierdoor veranderd de gordelpiep in 5x

en de boordcomputer geeft het verbruik dan aan 1liter op zoveel km i.p.v. liters op 100km.

 

 

 

Steuergerät Codierung

 

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen

STG Codierung -> Funktion 07

 

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen

 

+00 - keine extra Optionen

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv

+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv

 

xx?xx: Ländervariante

 

1 - Europa (EU)

2 - USA (US)

3 - Kanada (CDN)

4 - Großbritannien (GB)

5 - Japan (JP)

6 - Saudi Arabien (SA)

7 - Australien (AUS)

 

xxx?x: Wartungsintervall

 

0 - Standard

 

xxxx?: Wegstreckenkennzahl

 

5 - Standard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even langs de dealer geweest en m'n gordellampje en het vervelende gepiep zijn nu definitief verleden tijd!

 

Is er nog iemand die weet hoe je via Vagcom kunt instellen dat je de autoholdfunctie WEL kunt activeren ZONDER de gordel te hoeven dragen? Als dit niet via Vagcom werkt zit ik er sterk aan te denken om de draden van het gordelslot wel permanent met elkaar door te verbinden.

 

Groet,

Sharky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het piepje uitzetten is geen probleem.als je een gordelslot van de sloop erin doet of de draadjes doorverbind dan werkt je airbag nog steeds.lijkt mij niet zo'n fijn gevoel eerst met je gezicht op het stuur en dan de airbag in je gezicht geactiveerd krijgen.;

 

Werkt de airbag dan niet als je geen gordels draagt? Voor de bijrijder kan ik dit begrijpen, er wordt namelijk gedetecteerd of er iemand op de stoel zit, maar is dit geldt dit ook voor de bestuurder?

 

Groet,

Sharky

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden