Ga naar inhoud
  • 0

TMC en RNS510


Sharky

Vraag

Sinds maandag rijd ik in mijn Passat met RNS510 aan boord. Een optie waar ik mij bijzonder op had verheugd was de TMC melding van de RNS510. Ik heb deze ingesteld op BNR, maar het valt mij tot nu toe vies tegen...

Terwijl er soms 15 flitsmeldingen en 10 filemeldingen zijn, geeft mijn TMC melding er hooguit maar een paar weer... Ik heb het ingesteld dat hij alle meldingen moet weergeven en niet alleen de meldingen op mijn route. Ik ga er ook vanuit dat de RNS510 meldingen kan weergeven zonder dat er een route is ingesteld of actief is, klopt dit?

 

Groet,

Sharky

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je beide antenneingangen aangesloten? Zo niet, de buitenste gebruiken geeft het meest kans op TMC.

Ook als je onder de bijrijderszetel een diversity switch zitten hebt moet je deze verwijderen en de beide antennekabels rechtstreeks naar de RNS leiden, daar zit de diversity switch ingebouwd.

 

TMC meldingen woorden ook weergegeven op de kaart zonder een route te plannen.

@ Groovejunk : hangt ervan af, sommige radiozenders geven flitmelding mee met TMC, en dan krijg je ze wel te zien..., of ze staan dan alleszins in de TMC-lijst.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de optie TMC altijd op automatisch zender staan. Weet ik zeker dat waar ik ook ga, ik file info heb.

Verder heb ik soms inderdaad ook flitsmeldingen ertussen staan, maar dat is zeer sporadisch.

 

Verder in TMC overzicht vaak de meldingen "veiligheidsincident" .... whatever that is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb je beide antenneingangen aangesloten? Zo niet, de buitenste gebruiken geeft het meest kans op TMC.

Ook als je onder de bijrijderszetel een diversity switch zitten hebt moet je deze verwijderen en de beide antennekabels rechtstreeks naar de RNS leiden, daar zit de diversity switch ingebouwd.

 

TMC meldingen woorden ook weergegeven op de kaart zonder een route te plannen.

@ Groovejunk : hangt ervan af, sommige radiozenders geven flitmelding mee met TMC, en dan krijg je ze wel te zien..., of ze staan dan alleszins in de TMC-lijst.

 

grtz, dre

 

Ik heb de unit niet zelf geinstalleerd, alles is af fabriek icm het Executive Plus pakket gekomen. Ik heb dus geen idee hoe het met de antenne kabels zit. Mijn wagen is afgelopen maandag afgeleverd, maar ik heb geen Sharkvin antenne op mijn dak.... Zijn ze deze vergeten of wordt deze tegenwoordig standaard niet meer gemonteerd en hebben ze in Duitsland iets anders bedacht voor de antenne??

 

Ik blijf erbij dat ik de TMC meldingen behoorlijk vind tegenvallen. Over de radio worden soms 20 files gemeld, maar op mijn beeldscherm krijg ik er maar enkele... Rest van de unit bevalt overigens bijzonder goed!

 

Groet,

Sharky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 'sharkvin' is alleen de GPS en of telefoonantenne... TMC loopt over de FM antenne. (en een limousine heeft geen sharkvin, maar de antenne zit onder de achterruit ingebouwd)

 

Het kan natuurlijk zijn dat je op de radio meer meldingen krijgt dan op TMC, hier bij ons (in Belgie) worden lang niet alle files op TMC weergegeven, alleen op de grotere wegen. Nochtans heb ik regelmatig een lijst met meer dan 40 berichten...

Misschien eens kijken dat je zenderkeuze voor tmc op automatisch staat, ofwel een vaste zender kiezen waarvan je weet dat die degelijke info uitzend.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden