Ga naar inhoud
  • 0

wielvlucht veel te hoog


ronaldk

Vraag

Ik kom zojuist van de euromaster af waarbij ik mijn auto heb laten uitlijnen (op 4 punten). Ik had mijn homokineet rechtsvoor wielzijde laten vervangen vandaar het uitlijnen.

 

Nou vertelde de beste man mij dat mijn wielvlucht en "nog iets" te hoog waren, zo stond mijn wiel RV te ver naar achteren en aan de bovenkant van mijn band te ver naar binnen. Dit hebben ze tijdens het uitlijnen niet kunnen herstellen.

 

Hoe kan dit? en waarom kunnen ze dit maar op zekere hoogte herstellen tijdens het uitlijnen?

 

Gr,

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat deze waardes ( de andere was waarschijnlijk je camber) te veel afwijken kan eigenlijk alleen door foute montage van het veersysteem, alleen zou ik niet weten hoe je dit voor mekaar krijgt :roll:

Het kan ook afwijken omdat de auto aanpassingen heeft aan het onderstel bijv. verlaging.

 

Ik ga er even voor t gemak vanuit dat het om een 3b/3bg gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gezeik met die camber heb ik ook, banden die erop liggen hebben midden op het loopvlak ca.4.5mm maar als je aan de rand kijkt en dan 25% van de helft van de band neemt (oftewel 1/8 van de hele band) dan zit er maar 2mm op........lekker irri want nu kan ik dus nieuwe banden erop zetten terwijl er nog genoeg profiel op het midden van de band zit. Volgens de garage is er niets aan te doen en komt dit vaker voor, het zware dieselblok zou hierin ook bijdragen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden