Ga naar inhoud
  • 0

Nokia carkit aansluietn aan Alpine radio met BT


PMKoning

Vraag

Hoi,

 

ik heb net een nieuwe autoradio gekocht omdat iemand had besloten vast de oude voor me te verwijderen :cry: . Het is na een beetje zoeken de ALPINE CDE-114BTi geworden. Mooi ding met veel mogelijkheden. Zo ook een BT verbinding met mn telefoon en een losse mic aan het plafond.

Nu had mijn auto bij aankoop al een Nokia carkit erin zitten met ook zo'n losse mic. Bij het trekken van mn speakerkabels voor de achterdeuren heb ik toen al de besturingsunit weggehaald (boven de zekeringen in mn L dashboard). Daar zit ook de stekker van de mic, n gewone jackplug.

 

Zou ik die jackplug kunnen verlengen om aan te sluiten op mn nieuwe radio? Dat scheelt dan weer een hoop werk om de bijgeleverde mic netjes weg te werken.

 

Iemand tips/advies, of weet of dat zomaar wel niet kan?? Kans op storingen door verlengen??

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ligt de rest van de draad van de bestaande microfoon niet toevallig ergens opgerold ??

Over het algemeen zijn die draden zo lang dat je overhoudt namelijk.

Persoonlijk zou ik niet verlengen ivm kans op storingen of slechtere kwaliteit van jouw spraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas, stekkertje was toch niet helemaal standaard jack, maar een monokabeltje met een speciale koppeling. Wel lang genoeg idd, zat nog een ruime meter aan, dus had het makkelijk gehaald. Toch weer jammer van Nokia ;-).

 

Ik heb nu tijdelijk even de orginiele mic aangesloten buiten het dashboard om, natuurlijk eerst ff checken of het wel OK is/werkt. En dat is het boven verwachting!!! Helemaal kraakhelder geluid via de speakers, goede en complete bediening via de radioknoppen (zelfs het telefoonboek) en heel goed verstaanbaar voor de andere kant. Een hele stap vooruit tov mn blauwe tand oortje.

 

Nu dus alleen nog "even" het klusje om de draad niet los bungelend naar de zonneklep te laten lopen, maar netjes weggewerkt achter de deurstijl/dakbekleding. D'r staat vast wel ergsn wat in de Kb of ander posts hierover, ga strax een rustig zoeken, njog geen tijd voor gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmm, ik ben overal voor in om te leren, maar eerdere pogingen ( al heel wat jaartjes terug) waren nou niet echt succesvol :-). Is het snoer ook niet anders als t een mono kabel is?

 

Ik heb ook ff gekeken, maar via het rubber van de a stijl moet het ook erg goed lukken volgens mij en ben na het trekken van de speaker draden voor de achterdeuren ook erg handig geworden in het verwijderen van het dashboard kastje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden