Ga naar inhoud

Achterlichten 3B en 3BG hetzelfde?


AryX

Aanbevolen berichten

Ik heb gehoord dat de achterlichten van een 3B hetzelfde zijn als die van een 3BG. Klopt dit?

 

Heb namelijk mooie achterlichten gezien maar die zijn voor een 3B en niet te vinden voor een 3BG

 

Hier heb je gedeeltelijk gelijk in.

 

 

 

De achterlichten van de 3b Variant en 3bg Variant komen qua maat en bevestiging overeen.

 

Echter die van de 3b Sedan en de 3bg Sedan komen niet overeen.

 

Kortom, alleen van de variant kan je de achterlichten upgraden naar die van de 3bg :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*edit* Je was me net iets voor Jeroen :D

Eigenlijk niet helemaal.

De bevestigingspunten van de 3BG zijn ietsie anders dan t.o.v de 3B versie. Hier zijn beugeltjes voor te koop.

Tevens zijn er adapters nodig om de lampen aan te sluiten.

Kijk maar eens op passatplus.de

Complete setjes van adapters en beugeltjes worden wel op ebay.de aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mausey heeft inderdaad gelijk.

Bij de sedan valt niks om te wisselen, dat is totaal verschillend.

Bij de Variant is het model hetzelfde, in principe kun je daarvan dus de achterlichten van 3B en 3BG omwisselen. Maar zoals Mausey zegt, je hebt dan wel een ombouwsetje nodig omdat bevestiging en aansluiting toch iets verschillen.

Die ombouwsetjes kun je inderdaad voor een paar tientjes op Ebay.de kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

 

Die zijn inderdaad erg mooi, ik ben ook opzoek naar zoiets. Weet iemand hier iets over qua oasvorm? (ik heb ooit voor de Golf IV LED-achterlichten besteld van Autostyle :embarassed: en de pasvorm was echt *** grote kier tussen lichten en kofferklep) Tis overigens erg lastig om andere achterlichten hier in NL te krijgen voor de 3BG qua LED, voor de Golf IV enzo was dit veel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden