Ga naar inhoud
  • 0

Passat stopt ermee


steven

Vraag

Vandaag met de Passat (TDI AHU, 1999) onderweg, bij aankomst wil ik parkeren einde oefening, motor start niet. Startmotor pakt wel, elec wel alle functies actief.

Na een belangrijke afspraak (trouwerij) de ANWB gebeld. Die kwamen en begonnen te sleutelen.

Meneer de motor krijgt geen diesel, lijkt op een relais of de verbinding naar de dieselpomp is onderbroken.

De ANWB legt een kabeltje van accu (+) naar pomp(of aansluitblokje) en gaan met die auto. En ja start en rijden.

Bij het stoppen v/d motor, meneer wel de verbinding verbreken (hij had een zekering tussen gezet). En ja van het contact af motor draait stug door. Zekering los motor stopt. Pluim voor de ANWB.

 

Nu mijn vraag: van een goede bekende op VW begrepen dat dit relais 109 zou moeten zijn, waar zit dit ding ???

En vraag 2: het leek of ik een stuk minder vermogen had (ook nog noodloop ?)

Bedankt alvast voor alle tips of suggesties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo steven,

 

Deze zou het moeten wezen:

10r46th.jpg

10r4olz.jpg

Ik denk zelf dat het 409 moet zijn, maar ok, hoe kom je bij de relais?

Onder je stuurkolom zit een aantal torx en dan kan je de onderkant losmaken van je dashboard.

en je 2e vraag:

Jah zou een noodloop kunnen zijn, maar je moet eerst die relais moeten vervangen voor dat je die loop eruit krijgt.

Je kan het eens proberen om de accupolen los te halen en minimaal 3 minuten wachten.

Mocht die nog steeds minder vermogen hebben, zou ik iemand opzoeken om je compu te resetten en alle fouten eruit te laten halen.

Misschien zou je kunnen helpen als je ook je wp in je profiel tezetten?

Dan zou iemand kunnen reageren om je te kunnen helpen met het resetten met VAG-Com.

 

greetz,

Passatvw

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden