Ga naar inhoud
  • 0

vreemdgaan met RCN 300 /310 ??


romeo

Vraag

ben sinds kort van Passat 3BG overgegaan op een Octavia II van 2005. Hierin wil ik een RCN 300 of 310 plaatsen. Het moet allemaal prima passen . en zal zeker werken. ECHTER,......lees ik op internet veel gevallen van het uitwisselen van VW-radio's over verschillende type VW's en bouwjaren. De 300 gaat meestal wel goed. Van de 310 lees ik dat er CAN-bus problemen zijn en dat je na een week met lege accu staat.

Softwarematig is hier iets voor in te stellen. Ik ga er maar vanuit dat als dat met een VW kan dit ook geldt voor een Skoda (maar verbeter me als dat niet zo is).

 

Wie kan deze problemen ontkrachten , of liever wie heeft de oplossing (andere draadje gebruiken, anders instellen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit zijn geen CANbus problemen, maar heeft te maken met de versie van de gateway die in je Octavia ligt. Om goed te kunnen werken met de RCD310 of een Columbus/RNS510 die met de laatste firmware is uitgerust moet het revisienummer van je Gateway gelijk of hoger zijn dan N. Jouw 2005 Octavia heeft dat zeker niet. Dus of een RCD300 of tegelijk je Gateway upgraden. (kost je 100 euro voor een AA Gateway).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden